اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

40 اثر به عنوان منتخب در جشنواره خلیج فارس نمایش داده شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: 40 اثر مرتبط با عنوان و موضوع جشنواره پویانمایی خلیج فارس به مدت دو روز در اردبیل به نمایش گذاشته شد.

40 اثر به عنوان منتخب در جشنواره خلیج فارس نمایش داده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پویانمایی خلیج فارس در سالن فدک اردبیل اظهار داشت: برای این جشنواره بیش از 91 اثر در قالب فراخوان ارسال شده بود که 59 اثر توسط هنرمندان کشور به دبیرخانه ارسال شده بود.

وی خاطرنشان کرد: از بین این آثار 40 اثر مرتبط با عنوان و موضوع جشنواره توسط هیئت داوران انتخاب شده و طی دو روز در محل مجتمع فدک اردبیل به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزاری این جشنواره را در تجلیل و تکریم هنرمندان و پدید‌آورندگان آثار هنری برتر با موضوع خلیج فارس دارای اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: خلیج فارس با عنوان ارزشمند‌ترین معبر حساس جهانی و بین‌المللی از اصالت ایرانی برخوردار است به طوری که به رغم تلاش متعدد استعمارگران هرگز به ماهیت این خلیج خدشه‌ای وارد نشده است.

شرفی گفت: در سال‌های اخیر نام خلیج فارس همراه با عزت، پایداری و مردانگی یاد شده و سعی شده خلیج فارس در ردیف آب‌های آزاد حساس و سرنوشت‌ساز در ابهت جمهوری اسلامی ایران قلمداد شود.

این مسئول عنوان کرد: ورود هنرمندان به خلق آثاری با عنوان خلیج فارس نشان‌دهنده این موضوع است که این معبر با اهمیت می‌تواند میدان دفاعی برای هنرمندان متعهدی باشد که همیشه سعی کرده‌اند قدر و منزلت آن را بهتر بدانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با یادآوری اینکه هنر و سینما بهترین شاخص در نشان دادن ارزش‌ها و جایگاه با عظمت است، بیان داشت: در سایه هنر است که می‌توانیم بسیاری از این مبانی ارزشی و قداستی را معرفی کرده و بهترین آموزه‌ها در این زمینه را منتقل کنیم.

شرفی برگزاری جشنواره پویانمایی خلیج فارس را یکی از این حرکت‌های موثر و کار‌آمد توصیف کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند قدر و قرب هنر و هنرمندان ما را در توجه به مسائل میهنی و ایرانی اعتلا بخشد و بیش از هر زمان دیگر بستر مشارکت همه‌جانبه ملت را در دفاع از حریم انقلاب اسلامی فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار مفهومی در زمینه عظمت و جایگاه مفاهیم ارزشی موثر بوده و زمینه یک تحول و تحرک واقعی را فراهم آورند.

انتهای پیام/62005/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول