اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارسال پیامی صورت گرفت

تقدیر وزیر ارشاد از برگزار کنندگان جشنواره ملی خوشنویسی خلیج فارس قزوین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی از دست‌اندرکاران و مجموعه برگزار‌کنندگان دومین جشنواره ملی خوشنویسی خلیج فارس قزوین قدردانی کرد.

تقدیر وزیر ارشاد از برگزار کنندگان جشنواره ملی خوشنویسی خلیج فارس قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین هم‌زمان با برگزاری دومین جشنواره ملی خوشنویسی استان قزوین با عنوان خلیج فارس سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی از برگزار‌ کنندگان این جشنواره خوشنویسی تقدیر کرد.

در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمجید از نام خلیج فارس آمده است: پروانه همت از پیله سر برآورد و به شوق دیدار شمع ارادت عزت‌مداری ملت پر درآورد و پرواز را به شیوه‌ای دیگر بهانه دیدار کرد و از شرق خورشید رضا آغاز صبح و همچنین روشنی بخش زمین بود و جنوبیان به دو خورشید عادت داشته‌اند و اینک بازتابی از این آئینه دریای نیلگون فلک‌نما و سرخ‌گون چون آبگینه اهل ادب و فرهنگ و تاریخ یکایک استان‌ها انعکاس می‌یابد.

در این پیام ذکر شده است: دریا گاه شوری‌اش را چاشنی سفره زمین کرده و رنگی از شوره‌زار را بر ساحل گسترده خویش می‌زند و کمتر کسی از این خوان انتظار نان دارد اما دریای بی‌کرانه خلیج فارس در طول تاریخ سفره دوست‌داران وطن و حفره‌ دشمنان میهن بوده است، به دوست خیر و برکت بخشیده است و بر دشمن شرار باشید! نه اسکندرش به فتح گشود و نه پرتغالیان را میزبانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: در حماسه معاصر هم خصم کینه‌توز صیاد سفره ماهی نبود که نهنگانش ربایش می‌کرد و آرامش این دریا از مرزبانان نهنگ آسا، حاصل آمد که ساحل خلیج فارس برای شنای بیگانگان کوسه‌های قاتل دارد.

در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: صلح و دوستی در موج موج خلیج فارس موج می‌زند برای آنهایی که در کشتی خرد، کلاه خویش را به احترام ایران عزیز از سر برداشته و این دریای طوفانی هم دارد که تابلوی گمبرون را که چون خرچنگ بر دامان عزت و اعتبار ایران خدشه افکنده بود به زیر کشیده و آن را بندرعباس نامید‌ه‌اند.

این پیام خطاب به جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس افزوده است: جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس اگر بعد ملی پیدا کند و سراسر ایران عزیز را در نوردد نقطه ارادت در سینه هنرمندان متعهد و با ایمان می‌بندد و به تبسم قبول بر چهره بیش از 25 هزار اثر هنرمندانه می‌خندد که جز این بیت: از آن به دیر مغانش عزیز می‌دارند که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست نیست.

در ادامه این پیام آمده است: در این سواحل عشق، عاشقانه جان دادند آنهایی که عزت این ملک و ساکنانش را سرخ‌گون‌تر از خون خود طلبیده و از خون خویش بریدند تا کس و ناکس از پس خیانت و دنائت این شاهراه آبی را نبرد و چه شهدای گرانبار انقلاب اسلامی جانباختگانی عالی‌مقدار تاریخ این سرزمین که به شهادت دست یافته‌اند.

در بخش پایانی پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان شده است: برای گردانندگان همت و برای گردآمدگان عزت آرزوی توفیق کرده و رفیق طریق اعتبار و افتخار یکایک شما ملت بزرگوار باد.

انتهای پیام/77005/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول