اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان خبر داد

حضور صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در جشنواره اتحادیه بین‌المللی رادیو تلویزیونی

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: صدا و سیمای سیستان و بلوچستان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جشنواره اتحادیه بین‌المللی رادیو تلویزیونی در کشور فرانسه حضور خواهد یافت.

حضور صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در جشنواره اتحادیه بین‌المللی رادیو تلویزیونی

رضا رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در ارتباط با عملکرد این اداره‌کل اظهار داشت: شبکه استانی صدای مرکز سیستان و بلوچستان در 20 اردیبهشت‌ماه سال 80 توسط رئیس وقت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این شبکه استانی با 4 هزار و 700 ساعت تعهد در خدمت مردم استان است که 600 ساعت متعهد رادیو شهری و 4 هزار و 100 ساعت تعهد تولید صدا (رادیو زاهدان) است.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این شبکه با تولید 50 درصد برنامه‌های محلی بلوچی و سیستانی از پر شنونده‌ترین شبکه‌های استان صدا است.

رحیمی ادامه داد: ساخت برنامه در ساختارهای مختلف نمایشی، ترکیبی نمایشی، مسابقه و سایر ساختارها توانسته است شنوندگان خاص هر برنامه را به خود جلب کند.

وی بیان کرد: پخش برنامه‌ها از ساعت چهار صبح تا ساعت 21 ادامه دارد و براساس پژوهش‌های انجام شده، درصد رضایت از برنامه‌های این شبکه در حد بالایی قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: رادیو شهری زابل هم با پخش سه برنامه صبحگاهی ویژه اذان ظهر و عصر گاهی توانسته است طیف مخاطبان خاص خود را جلب کند.

رحیمی بیان داشت: این شبکه ضمن تلاش برای ارتقا سطح کیفی و کسب نمره‌های خوب و عوامل موفق در سال 1391 سعی کرد که در جشنواره‌های مختلف رادیویی داخل و خارج برای نشان دادن فرهنگ اصیل و بومی استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کند.

وی به اهم موفقیت‌های شبکه استانی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: راهیابی به مرحله داوری برای انتخاب دو اثر برتر بخش مستند رادیویی جشنواره بین‌المللی رادیو برای برنامه «دورچه» به تهیه کنندگی احمد سرگزی از بین آثار ارسالی 40 کشور جهان در 27 اردیبهشت ماه سال قبل، که این برنامه به آداب و رسوم عید قربان در سیستان پرداخت، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این شبکه استانی بود.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کسب رتبه نخست بازیگری و کسب رتبه اول متن برای نمایش «یک دروغ زیبا» به تهیه کنندگی محسن عربشاهی در 12 بهمن‌ماه سال 91 در جشنواره بین‌المللی رادیو تئاتر فجر تهران و انتخاب برنامه ارسالی به همایش «پیر غلامان امام حسین (ع)» برای پخش از شبکه‌های مختلف رادیویی از دیگر فعالیت‌های مهم این شبکه در سال گذشته است.

رحیمی به برنامه‌های سال‌جاری اشاره کرد و عنوان داشت: در سال 92 براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ارسال پنج برنامه رادیویی به جشنواره «ABU» در اردیبهشت‌ها و همچنین ارسال یک برنامه برای حضور در جشنواره «مادرانه» رادیو فرهنگ، برنامه‌ریزی برای شرکت در جشنواره اتحادیه بین‌المللی رادیو تلویزیونی (URTI) با موضوع «مرز» در مهرماه امسال در کشور فرانسه از اهم برنامه‌های امسال شبکه استانی سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای حضور در جشنواره «فضائل رضوی» در کیش در مردادماه و برنامه‌ریزی لازم برای حضور در بخش مستند رادیویی همایش «پیر غلامان» در شهرستان گرگان که در آبان‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای استان است.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول