اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اداری موگرمون خبر داد

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دهیاران با حضور 13 تیم

رئیس شورای اداری موگرمون گرفت: جشنواره فرهنگی ورزشی دهیاری‌ها با حضور 13 تیم از بخش‌های موگرمون و مرکزی در مرکز این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دهیاران با حضور 13 تیم

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، عادل مرادی در جلسه شورای ورزش با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش در زندگی، اظهار کرد: ورزش از منظر دین مبین اسلام دارای جایگاهی رفیع و ارزشمند بوده و دارای شرایطی است و تنها در صورت احراز این شرایط ورزش می‌تواند یک ارزش باشد.

رئیس شورای اداری موگرمون تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی در روستا یکی از راه‌های نهادینه کردن ارزش‌ها و فرهنگ ورزشی است.

وی با بیان اینکه ‌جشنواره فرهنگی‌ ورزشی دهیاری‌های شهرستان لنده برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره ضمن یک کار بزرگ فرهنگی، یک اوقات فراغت و بهترین فرصت برای نشان دادن جایگاه ورزش در میان جوانان روستایی این مرز و بوم است.

مرادی افزود: دهیاران باید توجه داشته باشند، ضمن رعایت اخلاق ورزشی و ایجاد روحیه ایثار و جوانمردی بین بازیکنان تیم‌ها، به ارائه بازی جوانمردانه و دور از حاشیه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در بخش موگرمون با 5 تیم و بخش مرکزی با 8 تیم در این جشنواره فرهنگی ورزشی حضور خواهند داشت، عنوان کرد: تیم‌های شرکت‌کننده در روز افتتاحیه با لباس و در دست داشتن پلاکارد نوشته‌هایی که بیانگر نام تیم و نام دهیاری آن روستاست، باید در مسابقات حاضر شوند.

مرادی به اهداف برگزاری این جشنواره در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: ارتقای تندرستی و سلامت، توجه به ورزش روستائیان و عشایر و همچنین تعامل و ارتباطات فرهنگی بین نقاط روستایی و عشایری و ایجاد رقابت سالم و ایجاد دلگرمی هرچه بیشتر بین جوانان در روستاها از جمله این اهداف است.

وی گفت: بی‌شک نقش ورزش در زندگی روزمره و عملکرد بدن انسانها تأثیرات ژرفی خواهد گذاشت که علما نیز امر به ورزش را امری واجب می‌دانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ورزش باید هدف‌دار باشد و علاوه بر حفظ سلامت جسمانی، سلامت معنوی را نیز به دنبال داشته باشد؛ همان‌طور که در توصیه امام علی (ع) به کمیل بن زیاد آمده، نیرومند شدن باید با هدف خدمت انجام گیرد.

انتهای پیام/82013/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول