اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ باهنر:

دم خروس برنامه‌ریزی اطرافیان رئیس ‌جمهور برای حضور در انتخابات بیرون زده است

یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: برخی از آقایان حضور و برنامه‌ریزی اطرافیان رئیس جمهور برای انتخابات ریاست جمهوری را انکار می‌کنند، اما دم خروس بیرون زده است.

دم خروس برنامه‌ریزی اطرافیان رئیس ‌جمهور برای حضور در انتخابات بیرون زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمدرضا باهنر امروز در جمع دانشجویان گیلان که به همت جامعه اسلامی دانشجویی در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد با انتقاد از تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات، اظهار کرد: اغلب دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت و حضور در عرصه‌های سیاسی هستند.

وی انتخابات در ایران را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: انتخابات در ایران همواره دارای پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی بوده است.

باهنر با اشاره به تصمیم مجلس برای برگزاری انتخابات به صورت هر دو سال یک‌بار، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته از چند ماه مانده به انتخابات فعالیت‌های اجرایی و اقتصادی در کشور ضعیف و کند می‌شد و جامعه منتظر برگزاری انتخابات و منتخبان آن بود.

وی روش جدید تجمیع انتخابات را دارای نکته‌های مثبت و منفی دانست و تصریح کرد: یکی از نکته‌های منفی تجمیع انتخابات در حاشیه قرار گرفتن یکی از انتخابات توسط انتخابات دیگر است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اضافه کرد: برگزاری انتخابات به صورت تجمیع و هر دو سال یک‌بار وقت و هزینه کمتری از کشور می‌گیرد.

*تریبون‌های رسمی محل تبلیغ کاندیدای دولت نیست

باهنر با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به صورت سه قطبی برگزار می‌شود، گفت: امسال اصلاح‌طلبان، گروه رئیس جمهور و برخی اطرافیان او و اصول‌گرایان سه قطب انتخابات هستند.

وی داشتن کاندیدا در انتخابات را حق رئیس جمهور دانست و یادآور شد: اما نباید از تریبون‌های رسمی و دولتی برای تبلیغ کاندیدای مورد نظر دولت استفاده شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: برخی از آقایان حضور و برنامه‌ریزی اطرافیان رئیس جمهور برای انتخابات ریاست جمهوری را انکار می‌کنند اما دم خروس بیرون زده است.

*تعدد کاندیداهای اصولگرایان فرصت است

این مسئول با اشاره به وجود تعدد کاندیدا بین جامعه اصولگرایان، تصریح کرد: تعدد و تنوع کاندیدا بین اصولگرایان می‌تواند فرصت باشد.

باهنر به ایجاد تنوع در فضای انتخاباتی از سال 76 اشاره کرد و افزود: در دوره آقای هاشمی کاندیداهای دیگر شانسی برای پیروزی نداشتند.

وی ادامه داد: در فضای تعدد کاندیداها می‌توان سخنان تمام نامزدها را شنید و بهترین فرد را انتخاب کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به رقابت دو قطب از اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیان کرد: ممکن است اصولگرایان به دو قطب مجزا تبدیل شوند.

*هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد تفاوت‌های بسیاری دارند

باهنر درباره تفاوت‌های سه رئیس جمهور در سال‌های گذشته، اظهار کرد: قضاوتی درباره سه رئیس جمهور اخیر ندارم اما آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد دارای تفاوت‌های بسیاری با همدیگر هستند.

وی با تاکید بر اهمیت انتخابات امسال، گفت: تصمیم‌های رئیس جمهور منتخب تا عمق خانه‌های مردم نفوذ می‌کند و سرنوشت هر کدام از افراد و کشور وابسته به حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

* تمام اصلاح‌طلبان فتنه‌گر نیستند

باهنر با بیان اینکه نباید تمام اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر دانست، تصریح کرد: افراد موثر در فتنه سال 88 باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خواستار حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری شد و بیان کرد: دولت یازدهم باید بهتر از دولت‌های قبلی عمل کند.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول