اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

کاندیداهای انتخابات به نفع افراد توانمند کنار بکشند

امام جمعه همدان گفت: کسانی که در انتخابات نام‌نویسی کردند اگر در خود توانایی را نمی‌بینند به نفع کاندیداهای توانمند کنار بکشند.

کاندیداهای انتخابات به نفع افراد توانمند کنار بکشند

به گزارش خبرگزای فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه موضوع انتخابات بسیار مهم و ارزشمند است، اظهار داشت: ما در انتخابات پیش رو علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی در برخی از شهرستان‌ها انتخابات نمایندگی مجلس را داریم که به اهمیت موضوع انتخابات افزوده است.

وی ادامه داد: خدا در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که ادعای مسلمانی دارند و مومن هستند باید با نشان دادن ادعای خود که ایمان آوردن واقعی است مسلمانی خود را اثبات کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه همدان در ادامه تصریح کرد: اگر پیامبر، امامان معصوم و جانشینان آنها امر جامعی داشتند بر همه واجب و تکلیف است که در آن امر جامع با حضوری جدی و آگاهانه و حتی عاشقانه حضور یابند و حق ندارند حضور رهبری را ترک کنند و اگر حضور نداشته باشند ایمان ندارند.

وی افزود: جامع یکی از اسماء الهی است و خدا هر چیز پراکنده‌ای را که در کنار هم جمع می‌کند را جامع می‌گویند مانند مسجد جامع و دانشگاه که چند هزار نفر را برای آموزش کنار هم جمع می‌کند.   

طه‌محمدی اضافه کرد: زمان، مکان و خدای جامع یعنی تکلیفی که در سرنوشت تک تک مردم مؤثر است و اگر کسی در آن کوتاهی کند و تکلیف را اجرا نکند گناه کبیره مرتکب شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: نشانه ایمان در هر کسی آن است که در امر جامع غایب نباشد و حضوری جدی، بانشاط و آگاهانه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به بمباران تبلیغاتی دشمن مبنی بر نبود دموکراسی در ایران بیان داشت: در هیچ کشوری به اندازه ایران انتخابات مشروع و درست برگزار نشده و برای مثال در عربستان تاکنون یکبار هم انتخابات برگزار نشده در صورتی که ما در ایران مردم‌سالاری دینی را با قدرت و قوت با توجه به همه توطئه‌های دشمن انجام می‌دهیم.  

وی اضافه کرد: دشمن در موضوع انتخابات شوراها تبلیغ می‌کردند که کسی نامزد نخواهد شد و این در حالی است که در استان بیش از 6 هزار نفر برای عضویت در شوراها نام‌نویسی کردند که کوری چشم دشمنان را به همراه داشت.

طه‌محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: در موضوع انتخابات ریاست جمهوری هم کاندیدا زیاد داریم و به حکم وظیفه دینی هرکسی امیدورایم آنهایی که در هر سه انتخابات نامزد شدند برای رضای خدا و ادی تکلیف انجام شود.

وی ابراز داشت: یک روز تکلیف می‌کند که تعداد زیادی در انتخابات نام نویسی کنیم و یک روز هم مصلحت نظام و مردم و نسل‌های آینده ایجاب می‌کند آن کسی که با کفایت‌تر، صالح‌تر، توانمندتر، سالم‌تر و با تقواتر از بقیه است در انتخابات بماند و دیگران به نفع او کنار بکشند.

خطیب این هفته نماز جمعه همدان در ادامه تصریح کرد: در انتخابات شوراها در همدان از بین 200 نفری که نام‌نویسی کردند آن کسانی که توانایی دارند بمانند و بقیه کنار بکشند و این در واقع شایسته‌سالاری است.

وی در ادامه عرصه سیاست را عرصه خطرناکی دانست و گفت: عرصه سیاست عرصه‌ای نیست که هرکسی بتواند در آن ادعای بلد بودن بکند و کسانی باید در این عرصه وارد شوند که دارای تفکر و عقل سیاسی هستند.

طه‌محمدی در ادامه با بیان اینکه دین اسلام برای انسان‌ها دو نوع عقل را بر می‌شمارد افزود: یک عقل طبیعی است که از هنگام تولد در اختیار انسان قرار دارد و یک عقل کسبی است که اگر عقل طبیعی نباشد عقل کسبی فایده‌ای ندارد و باید این دو مکمل یکدیگر باشند.

وی اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری هر کسی نباید ادعای ریاست جمهوری کند و مردم با حضور خود به فردی صالح، سالم، کامل و توانمند رأی بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: کسی که وارد عرصه سیاست می‌شود باید دارای عقل سیاسی  و تقوای سیاسی باشد و کسانی که احساس می‌کنند اهل کار سیاسی نیستند کنار بکشند چون این عرصه خطرناک است و باعث بدبختی فرد و مردم می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آن کسانی که اسیر محبت سیاست هستند ضرر آنها بر دین و کشور بسیار زیاد است و هر بلایی که بر سر مردم می‌آید از این افراد است.

طه محمدی بیان داشت: همه کسانی که در هر سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و نمایندگی وارد عرصه رقابت‌ها می‌شوند با خدای خود عهد کنند و نفس اماره را کنترل کنند و ما مردم هم باید به کسانی که اهلیت ندارند و شرایط ریاست جمهوری را ندارند رأی ندهیم.

وی گفت: مردم نباید چشم بسته و بدون آگاهی و شناخت رأی دهند بلکه باید با شناخت به افراد با کفایت و توانمند رأی دهند.

خطیب این هفته نماز جمعه همدان در خطبه دوم به روز شوراها، روز ملی خلیج فارس، روز زن، روز معلم و روز کارگر اشاره کرد و یادآور شد: امام راحل در خصوص کارگران فرمود که خدا نخستین کارگر است چون اگر خدا کار نمی‌کرد هیچ چیز نبود و آفریده نمی‌شد.

وی ادامه داد: انسان به عنوان خلیفه خدا برای کار آفریده شده و کار کردن در نزد خدا بسیار مقدس است و حلال‌ترین رزق حاصل عرق است.

طه محمدی افزود: عبادت خدا 10 قسم دارد که 9 قسم آن کسب روز حلال و یک قسم مربوط به نماز و روزه است.

وی در ادامه به روز زن اشاره کرد و گفت: زن در طول تاریخ مظلوم بوده که در این مظلومیت خود زنان بیشترین تقصیر را دارند و در کنار آن مردان هم مقصر هستند.

نماینده ولی فقیه در همدان بیان کرد: زن در دین خدا مقدس است اما در اروپا کرامت زن را لگدمال کرده و به زن بی‌حرمتی بی‌حد و حصر شده است. اسلام برای زن جایگاه والایی در نظر گرفته و خدا در قرآن سوره‌ای به نام زن دارد و اگر زن نباشد نسل قطع می‌شود.

محمدی گفت: برای اینکه ازدواج‌های موفق داشته باشیم و از میزان طلاق کاسته شود به خیرین ازدواج نیاز داریم.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول