اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

هیئت نظارت در تایید کاندیداها ملاحظه‌کاری نکند

امام جمعه زرند گفت: هیئت نظارت در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا ملاحظه‌کاری‌ها را کنار بگذارند و افراد لایق را تایید کنند.

هیئت نظارت در تایید کاندیداها ملاحظه‌کاری نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا 302 هزار نفر هستند، اظهار داشت: 18 درصد برای شوراهای شهر و 82 درصد برای روستا ثبت‌نام کردند.

وی خاطر نشان کرد: باید دقت کرد که شوراهای اسلامی نیاز به چه افرادی دارند که به صحنه خدمت بیایند و خدمات خود را به مردم ارایه کنند و این افراد باید شرایط و صفات لازم را داشته باشند.

کرمی‌پور با اشاره به شرایط لازم برای کاندیداهای شوراها گفت: کاندیداها باید تعهد لازم را داشته باشند، یعنی دلسوزی برای دیگران داشته و دیگران را مقدم بر خود و فامیلش بداند و برای انقلاب، شهدا و امام دل بسوزاند و دل‌سوزی برای حزب و گروه خود نکند.

وی بیان داشت: خداوند در قرآن برای استخدام دو شرایط اساسی را لازم می‌داند که در داستان حضرت موسی آمده است و در شورا باید کسی راه پیدا کند که به امام راحل، شهدا، ارزش‌ها و ولایت متعهد باشد.

کرمی‌پور با اشاره به ضرورت تخصص برای کاندیداهای شوراها افزود: اگر فرد کاندیدا علم و دانش لازم را نداشته باشد نمی‌تواند خدمت کند در اینجا لازم می‌دانم تذکر جدی به هیئت نظارت مجلس بدهم که ملاحظه‌کاری‌ها را کنار بگذارند و افراد لایق را تایید کنند.

امام جمعه زرند عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مورد شوراهای اسلامی می‌فرمایند، «یک شرط اساسی آن است که انگیزه‌های جناحی و حزبی این شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکنند و آن را از کار اصلی خود باز ندارند».

وی با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها ابراز داشت: این ایام بهانه‌ای است تا مقداری با شخصیت بانوی بزرگوار اسلام آشنا شویم، گر چه ایشان در سن جوانی از دنیا رحلت کردند، اما الگو و نمونه برای معصوم و امامان (ع) شدند.

کرمی‌پور تصریح کرد: زندگی حضرت زهرا (س) را از هر زاویه‌ای مورد بررسی قرار دهیم، نمونه‌ای است که در جامعه زنان همتا ندارد و از جهت علمی، خانه‌داری، همسرداری، فرزندداری، دعا کردن و عبادت کردن نمونه است.

وی اذعان داشت: حضرت امام خمینی (ره) در مورد نامگذاری این روز به نام زن می‌فرمایند، «اینکه شما قبول کردید روز ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها روز زن باشد، این برای شما مسئولیت و تکلیف به وجود می‌آورد و مصداقش این است که زن باید در این صراط حرکت کند».

امام جمعه زرند با اشاره به روز معلم اظهار داشت: مقام والای معلم از نظر آیات و روایات معصوم (ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بر کسی پوشیده نیست، چون در قرآن وظیفه اصلی پیامبران را تعلیم و یاد دادن می‌داند و از طرفی حضرت امام راحل ره شغل معلمی را هم‌سنگ با کار پیامبران می‌داند و این توجه را به ما می‌دهد که هدایت یک نفر بسیار ارزنده است.

وی گفت: روز شهادت استاد مطهری را به عنوان روز معلم و تجلیل از جایگاه علم و دانش قرار داده‌اند و شهید مطهری عالمی دانشمند و مجتهدی دل‌سوخته بودند و شخصیت استاد مطهری از سال 42 بر کسی پوشیده نیست.

کرمی‌پور با اشاره به روز جهانی کارگر و نامگذاری امسال به عنوان حماسه اقتصادی تصریح کرد: این نامگذاری به عنوان تشریفات نیست، بلکه اگر کارگران تلاش واقعی نداشته باشند، کشور نمی‌تواند پیشرفت داشته باشد.

انتهای پیام/2446/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول