اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

شورای نگهبان مرجع قانونی تائید یا رد کاندیداهاست

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه هواداران نامزدهای انتخاباتی به داوطلبانی که هنوز صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تائید نشده است، دل نبندند، گفت: شورای نگهبان مرجع قانونی تائید یا رد کاندیداهاست.

شورای نگهبان مرجع قانونی تائید یا رد کاندیداهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی ـسیاسی جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی سخنرانی‌ها و وعده‌های برخی کاندیداها را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم غیور، بصیر و هوشیار ایران اسلامی از همین حالا سخنان کاندیداها را بررسی و رصد کنند و با هوشیاری دریابند تفکرات هر نامزد در چه راستایی است.

امام جمعه شهرری اظهار داشت: با توجه به اینکه فضای کشور انتخاباتی شده است برخی داوطلبان حضور در عرصه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع‌های مردم به ایراد سخن می‌پردازند، نیاز هست مردم فهیم ایران اسلامی با پیگیری مطالب عنوان شده از سوی نامزدها به افرادی که سخنان آنها باعث دلخوشی استکبار می‌شود اعتماد نکنند چرا که این افراد به درد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی‌خورند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی شورای نگهبان را مرجع تایید یا رد کاندیداها دانست و تاکید کرد: در این مدت باقی مانده مردم صبر کنند تا کاندیداها از سوی شورای نگهبان تایید شوند و پس از آن افراد تائید شده را به درستی بررسی کنند چراکه شورای نگهبان آنچه که صلاح مملکت است و در شان جمهوری اسلامی ایران است را تایید می‌کند.

خطیب جمعه شهرری با اشاره به برخی اقداماتی که در راستای تبلیغات کاندیداها صورت می‌گیرد، گفت: مردم تامل کنند تا شورای افرادی که شرایط حضور در انتخابات را برخوردارند را تایید کنند و پس از آن در راستای تبلیغات کاندیداهای مورد نظر خود تلاش کنند تا خدایی نکرده با مشکلی روبرو نشوند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)، حضرت صدیقه کبری (س) را اسوه زنان مسلمان دانست و تاکید کرد: شیرزنان ایران اسلامی همواره باید حضرت زهرا (س) را اسوه ولایت‌مداری، عفت و حجاب، ‌ساده‌زیستی، تربیت فرزندان و .... قرار دهند و همواره در راستای دین مبین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام گام بردارند.

وی در بخش دیگری ازسخنانش با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س)، روز زن و مادر گفت: مردم بخصوص بانوان باید اهل بیت پیامبر(ص) بخصوص حضرت زهرا(س) که در حجاب و عفاف، دفاع و پشتیبانی از امر ولایت امیرالمومنین علی(ع)، ‌کار در منزل،‌ قناعت و ساده زیستی، تحمل سختی ها و مشکلات و تربیت فرزندانی همچون حسنین(ع) و زینبین (س) سرآمد زنان بود را الگو قرار دهند.

امام جمعه شهرری در ادامه ضمن گرامیداشت مقام استاد والامقام شهید مرتضی مطهری و جایگاه ویژه معلمان عنوان کرد: معلمان شغل انبیاء الهی را برای خود برگزیدند و امید است با شناخت اسلام ناب و خالص، دانش آموزان را به اعتقادات و حقایق راستین دین مبین اسلام آشنا کنند.

خطیب جمعه شهرری در پایان ضمن گرامیداشت روز کارگر مکتب اسلام را مدافع و پشتیبان کارگران دانست و گفت:‌ در دین مبین اسلام تکریم و تجلیل کارگران تشریفاتی نیست و چقدر شان این قشر بالا است که رسول مکرم اسلام (ص) بر دست کارگر بوسه می‌زند.

انتهای پیام/2462/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول