اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

موقوفات زنجان از نظر ارزش ریالی افزایش یافته است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ثبت موقوفات جدید در استان گفت: موقوفات استان زنجان از نظر ارزش ریالی افزایش یافته است.

موقوفات زنجان از نظر ارزش ریالی افزایش یافته است

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سال گذشته 25 موقوفه به موقوفات استان زنجان اضافه شد.

وی تصریح کرد: تعداد موقوفات استان در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن کاهش یافت، اضافه کرد: از نظر ارزش ریالی موقوفات استان افزایش یافته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ارزش ریالی و درآمد موقوفات متفاوت است، افزود: بعضی از واقفان با نیاتی که دارند، وقف میلیاردی اهدا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وقف 3 میلیارد ریالی در سال جاری نیز اشاره داشت و گفت: این واقف خیراندیش وقف مذکور را برای عزاداری حضرت زهرا (س) اهدا کرده است.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 400 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: اداره کل اوقاف در تلاش است که موقوفات را بر اساس نیات خیران هزینه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر  12 هزار نیت در بحث موقوفات وجود دارد، اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمند اداره کل اوقاف در زمینه توسعه موقوفات و حفظ آنها راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ثبت اطلاعات موقوفات در این سامانه موجب حفظ و توسعه آنها می‌شود، افزود: در سامانه مذکور حتی نام مستاجرین و سند اجاره موقوفات نیز ثبت شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون اطلاعات بیش از 22 هزار رقبه موقوفه وارد این سامانه شده است.

حجت‌الاسلام باقری همچنین با اشاره به وارد کردن اطلاعات 2 هزار و 379 موقوفه و مکان متبرکه به سامانه جامع بانک اطلاعاتی اضافه کرد: همچنین اطلاعات 18 هزار و 418 شخص حقیقی و حقوقی نیز در این سامانه وارد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به ورود و تکمیل اطلاعات 148 مورد از پرونده‌های حقوقی استان افزود: همچنین تاکنون اطلاعات 163 مورد پرونده ثبتی استان نیز وارد سامانه مذکور شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به ورود و تکمیل اطلاعات 18 هزار و 39 سند اجاره به سامانه موقوفات نیز اظهار کرد: همچنین تاکنون اطلاعات یک‌هزار و 324 مسجد نیز در این سامانه ثبت شده است.

انتهای پیام/73005/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول