اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک پژوهشگر زنجانی صورت گرفت

تحلیل محتوای وب‌سایت شبکه فارسی بی‌بی‌سی در زنجان

پژوهش و تحلیل محتوای وب‌سایت شبکه فارسی بی‌بی‌سی در صدا و سیمای استان زنحان توسط یک پژوهشگر زنجانی به پایان رسید.

تحلیل محتوای وب‌سایت شبکه فارسی بی‌بی‌سی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تحلیل رویکرد وب‌سایت شبکه فارسی بی‌بی‌سی در زمینه انتخابات مجلس نهم از اهداف پژوهش و تحلیل محتوای وب‌سایت مذکور بوده است.

*تحلیل محتوای مطالب انتخاباتی وب‌سایت بی‌بی‌سی

پژوهشگر زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه پژوهش به تحلیل محتوای مطالب انتخاباتی وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی اختصاص دارد که با هدف شناسایی مطالب درج شده در این وب‌سایت درباره انتخابات پرداخته است، خاطرنشان کرد: جامعه آماری این تحقیق همه مطالب انتخاباتی وب‌سایت بی‌بی‌سی از فروردین تا پایان اسفند سال 90 بوده است.

اسماعیل کرمی اضافه کرد: در مجموع در مقطع زمانی مورد بررسی تعداد 284 مطلب از جنبه‌هایی چون سبک مطلب، منبع مطالب، محور اصلی مطالب، جهت‌گیری مطالب، نشان‌گاه جهت‌گیری، استناد مخاطبان مطلب، مکان خبر، داشتن عکس، پیش‌بینی، نوع پیش‌بینی و نوع مشکلات مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه روش به ‌کار گرفته شده در این پژوهش «تحلیل محتوا» بوده که واحد تحلیل نیز «مطلب» یا «موضوع» اعلام شده است، تصریح کرد: مطالب مورد بررسی پس از کدگذاری از طریق نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این پژوهشگر زنجانی با بیان اینکه یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که بیشترین پوشش خبری در وب‌سایت بی‌بی‌سی مربوط به دی ‌ماه و اسفند ماه سال 90 بوده است، ادامه داد: بیشتر مطالب این وب‌سایت به شخصیت‌های اصول‌گرا و موضوع‌هایی چون شرایط و نحوه ثبت‌نام هر یک از کاندیداها، جریان فتنه 88 و چالش‌های امنیتی آن و عدم شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که این وب‌سایت بیشتر مطالب خود را با هدف اطلاع‌رسانی و کمتر از نیمی از آن را با هدف انتقادی مطرح کرده است، افزود: بیشتر محور مطالب انتخاباتی وب‌سایت بی‌بی‌سی در مورد احزاب و گروه‌های ویژه و حوادث انتخابات سال 88 و کمتر از نیمی مربوط به انتخابات بوده است.

انتهای پیام/73006/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول