اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل:

4 ناظر به ازای هر شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت: به ازای هر شعبه اخذ رای چهار نفر ناظر پیش‌بینی شده است تا انتخابات ریاست جمهوری در سلامت کامل و نظارت احسن برگزار شود.

4 ناظر به ازای هر شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داور نظر‌علیان صبح امروز در نشست هیئت‌های نظارت و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در اردبیل اظهار داشت: اداره کشور در ایران اسلامی ما براساس آرای ملت و متکی به اراده آن‌هاست که برای تحقق آرای مردم و جلب نظر آن‌ها برگزاری انتخابات مختلف اعم از ریاست جمهوری،‌ مجلس، شوراها و... پیش‌بینی شده است تا یک مشارکت همه جانبه عمومی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همه این انتخابات از ریاست جمهوری گرفته تا شوراهای شهر و روستا از اعتبار و ارزش والایی برخوردار است به طوری که در این انتخابات هم به لحاظ داخلی و هم به لحاظ خارجی فرصتی پیش می‌آید تا دوستان و دشمنان نظام تحریم‌های خود را انجام دهند و هدف‌گذاری‌های خود را مدنظر داشته باشند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه انتخابات در کشور ما یک فرصت داخلی و خارجی است، یادآور شد: از وجهه خارجی دشمنان این نظام انتخابات را صحنه ضربه وارد کردن به ارکان نظام می‌دانند و سعی می‌کنند با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف انتخابات را بی‌اهمیت نشان دهند.

نظرعلیان گفت: در داخل کشور نیز فرصتی فراهم می‌آید تا ملت فهیم و بصیر ما مسئول اجرایی قوی برای دومین پست با ارزش کشور انتخاب کنند که قطعاً انتخاب یک رئیس جمهور با کفایت می‌تواند در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را یاری کند.

این مسئول لازمه خلق حماسه اقتصادی را ظهور و بروز حماسه سیاسی و انتخاب یک رئیس جمهور با کفایت و مقتدر توصیف کرد و افزود: در این زمینه باید مردم تلاش کنند تا اصلح‌ترین کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را برگزینند.

به ازای هر شعبه اخذ رای چهار ناظر پیش‌بینی کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بر اساس اصل 99 قانون اساسی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات را وظیفه خود می‌داند اما در انتخابات شوراهای شهر و روستا این نظارت بر عهده شورای نگهبان نیست بلکه نظارت عالیه بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

نظرعلیان تصریح کرد: در این رابطه از هر استان سه نماینده مجلس انتخاب شده و نظارت عالیه با نظر آن‌ها در قالب هیئت نظارت شهرستانی و استانی انجام وظیفه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای حفظ آمادگی هیئت‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مقدمات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است، ادامه داد: ما در سطح استان برای هر شهرستان پنج نفر و برای بخش‌ها نیز سه نفر را به صورت مجزا به عنوان هیئت نظارت انتخاب کردیم و آموزش‌های لازم برای متولیان این حوزه صورت گرفته است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت: به ازای هر شعبه اخذ رای چهار نفر ناظر پیش‌بینی شده است تا انتخابات ریاست جمهوری در سلامت کامل و نظارت احسن برگزار شود.

نظرعلیان از برگزاری برنامه‌های آموزشی برای نیروهای ناظر و بازرس انتخابات خبر داد و تاکید کرد: ما آمادگی داریم از 17 اردیبهشت همزمان با آغاز ثبت‌نام کاندیداها، هیئت‌های اجرایی خود را در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به ریاست فرمانداران و بخشداران تشکیل داده و فعال کنیم تا به صورت رسمی کارهای اجرایی، نظارتی و بازرسی آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود به شرایط عمومی در نظر گرفته شده برای کاندیداها اشاره کرد و یادآور شد: اعتقاد به نظام اسلامی، قانون اساسی و اعتقادات دینی از جمله این شرایط عمومی است که در تمام دنیا هم برای انتخاب کننده و هم انتخاب شونده شرایطی در نظر گرفته شده تا انتخابات در کمال آرامش و صحت برگزار شود.

انتهای پیام/62003/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول