اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

حماسه سیاسی بستر ایجاد حماسه اقتصادی است/ برگزاری انتخابات یک فرآیند مردمی است

فرماندار قم گفت: اگر بخواهیم به حماسه اقتصادی برسیم ناگزیر از شکل‌دهی حماسه سیاسی هستیم زیرا این امر بستر ایجاد حماسه اقتصادی محسوب می‌شود.

حماسه سیاسی بستر ایجاد حماسه اقتصادی است/ برگزاری انتخابات یک فرآیند مردمی است

اسماعیل زارعی کوشا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: اگر نگوییم همه حماسه سیاسی در انتخابات شکل می‌گیرد اما می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین نمادهای حماسه سیاسی در برگزاری انتخابات است.

وی تصریح کرد: انتخابات در نظامی که از ابتدا بر اساس تکیه بر اراده مردم و واگذاری امور به آحاد مردم شکل گرفته فرآیند ارزشمندی است.

فرماندار قم با اشاره به تاکید قانون اساسی مبنی بر موضوع شوراها و واگذاری امور به مردم عنوان کرد: این مسئله نشان می‌دهد رویکرد امام راحل از ابتدا بر واگذاری کارها به مردم و اتکا به رأی و نظر آنان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری سالانه یک انتخابات در ایران گفت: این امر یک فرآیند مردمی است و حکومت و نظام اسلامی ساز و کار بسته‌ای را تعیین نکرده‌ بلکه برگزاری آن را در اراده مردمی قرار داده و مظهر آن حضور معتمدین در هیئت‌های اجرایی است.

زارعی کوشا ادامه داد: حضور مردم در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها در تجمعاتی که بنا بر ضرورت شکل گرفته که نمونه بارز آن 9 دی ماه است موجب گشایش در کار نظام شده و از سوی دیگر مسئولان را بیش از گذشته متوجه وظایف خود ساخته است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی و تغییر و تحولاتی که در نظام جهانی رخ داده وظیفه ما نیز سنگین‌تر شده و باید به افق پیش رو توجه داشته باشیم.

فرماندار قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مسیر ملت ایران را مشخص کرده‌اند گفت: اگر بخواهیم به حماسه اقتصادی برسیم ناگزیر از شکل‌دهی حماسه سیاسی هستیم زیرا حماسه سیاسی بستر ایجاد حماسه اقتصادی محسوب می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: همان گونه که مردم بارها نشان داده‌اند که در حضور به موقع و تشخیص ضرورت‌ها جلوتر از خواص و مسئولان حرکت می‌کنند، در انتخابات پیش رو هم حماسه بزرگی را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/78001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول