اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای شهر اردبیل بررسی شد

سرمایه‌گذاری تیراژه با 126 میلیارد تومان در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تیراژه بیش از 126 میلیارد تومان در شهر اردبیل سرمایه‌گذاری می‌کند.

سرمایه‌گذاری تیراژه با 126 میلیارد تومان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل و در بررسی نحوه اجرای پروژه مشارکتی شرکت تیراژه در نزدیکی مجتمع شورابیل اردبیل اظهار داشت: این مجموعه بزرگ در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع ساخت‌وسازها را انجام می‌دهد که این پروژه شامل دو طبقه زیرزمین و چهار طبقه فوقانی است که حدود 500 واحد در فضای هزار متر مربع پارکینگ احداث می‌شود.

وی، فضای خالص تجاری، خدماتی را 25 هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: این پروژه با سهم 21 درصدی شهرداری از محل واگذاری زمین و همچنین ارائه پروانه و تخفیف مدنظر قرار گرفته و سهم سرمایه‌گذار نیز حدود 79 درصد است.

بدری تصریح کرد: هرچند سرمایه‌گذار برای ساخت این پروژه مبلغ 126 میلیارد تومان پیشنهاد کرده بود، اما با بررسی طرح‌های سرمایه‌گذار، این رقم به کمتر از 100 میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه در نزدیکی مجموعه شوراسنتر و با امکانات مختلف احداث می‌شود که در مسیر مابین بزرگراه ولایت و بیمارستان ایثار واقع شده است که با نظر کمیسیون فنی و همچنین شورای سرمایه‌گذاری به تصویب نهایی رسیده است.

وی به عظمت اجرای این پروژه و نحوه تأمین منابع اعتباری آن اشاره کرد و ادامه داد: ما تلاش کردیم تا سهم شهرداری را در احداث این مجموعه ثابت کنیم، به طوری که اگر تمام مراحل طی شود تا 10 روز آینده می‌توانیم کلنگ‌زنی ساخت این پروژه را انجام دهیم تا بعد از ماه‌ها بحث و بررسی به مرحله عملیاتی برسد.

اردبیل صاحب بزرگ‌ترین شهر بازی سرپوشیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل اضافه کرد: ‌با احداث مجموعه سرمایه‌گذاری تیراژه علاوه بر اینکه اردبیل صاحب بزرگ‌ترین مجموعه تجاری، ‌تفریحی در شمال‌غرب می‌شود، بلکه مجهزترین شهر بازی نیز به همراه سینمای چند بعدی در این مجموعه احداث می‌شود.

بدری در ادامه بیان کرد:‌ نقشه اجرایی پروژه و مراحل مختلف اخذ مجوز ماده پنج انجام شده و اجرای این پروژه می‌تواند بخش عظیمی از تحولات منطقه را به وجود آورد.

وی یادآور شد: حجم اجرایی و سرمایه‌گذاری این پروژه با شوراسنتر متفاوت‌تر است، چراکه تنها بخشی از این پروژه زیر سقف قرار گرفته و مابقی به صورت فضای آزاد مورد بهره‌برداری و استفاده قرار می‌گیرد.

بدری در ادامه گفت: شهرداری قطعاً از اجرای این پروژه متضرر نمی‌شود، بلکه روزبه‌روز بر ارزش افزوده این پروژه افزوده می‌شود.

در این جلسه تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل به سرانجام نامناسب شوراسنتر اشاره کرده و خواستار اجرای کامل پروژه و انجام تعهدات پیمانکار شدند تا بلایی که در مجموعه شوراسنتر متوجه اردبیلی‌ها شد، دیگر تکرار نشود.

در این مجموعه سهم شهرداری 24 میلیارد تومان برآورد شده که اگر ارزش افزوده زمین موردنظر و پروانه‌های صادر شده در مقطع کنونی ارزیابی شود، رقم آن تا 60 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.

در پایان این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با وجود بررسی‌های مختلف، تصمیم‌گیری در مورد نهایی شدن عملیات اجرایی پروژه تیراژه را به جلسه بعد موکول کردند تا با بررسی بیشتر بتوانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول