اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سرمایه‌گذاران عمانی صورت گرفت

بررسی قابلیت‌های جذب سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان

با حضور سرمایه‌گذارانی از کشور عمان و معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی استان کرمان، قابلیت‌های جذب سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان بررسی شد.

بررسی قابلیت‌های جذب سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، با حضور سرمایه‌گذاران عمانی، معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی استان کرمان، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان طی بازدیدهای انجام شده، قابلیت‌های جذب سرمایه‌گذاری و شناسایی ظرفیت‌های جنوب کرمان بررسی شد.

سیدمحمد ابراهیم علوی معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی کرمان در نشست این سرمایه‌گذاران که در شهرستان منوجان انجام شد، گفت: منطقه جنوب گلخانه طبیعی ایران دارای بزرگترین توانمندی تولید محصولات کشاورزی در بهترین نوع به مقدار زیاد و کیفیت عالی است.

وی افزود: انواع صیفی و سبزیجات و محصولات کشاورزی علاوه بر خرما در مزارع و باغات و گلخانه‌های منطقه تولید و میزان تولید این محصولات که عمدتا صادراتی هستند به کشورهای همسایه شمالی، عراق و کشورهای همسایه خلیج فارس صادر می‌شود که بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار تن است و تا 10 میلیون تن در صورت توجه و حمایت بیشتر قابل افزایش است.

علوی اظهار داشت: سیب زمینی، پیاز،سیر، هندوانه، کدو، بادمجان، انواع گوجه‌فرنگی، انواع فلفل، توت‌فرنگی و طالبی، انواع مرکبات و سبزیجات مانند کاهو و خرما از دیگر محصولات منطقه است که تقریبا در طول 12 ماه از سال کاشت، داشت و برداشت می‌شود و در حال حاضر مهم‌ترین بازار محصولات کشاورزی منطقه علاوه بر میادین بار اصفهان و تهران، سیبری، مسکو، آذربایجان، تاجیکستان، ارمنستان و امارات متحده عربی و عراق است.

وی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای تولیدات کشاورزی منطقه و عرضه نمونه محصولات منطقه در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشاورزی مواد غذایی مالزی، چین، قطر، ترکیه و فرانسه با برنامه‌ریزی خوب اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی کرمان فروشندگان محصولات کشاورزی و هیئت‌های بازرگانی از کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس مرتبا به کرمان آمده و از مناطق تولیدی کشاورزی استان بازدید و به اهمیت و کیفیت محصولات کشاورزی جنوب استان واقف شده‌اند.

علوی بیان داشت: در سال جاری فرودگاه جیرفت، پایانه بسته‌بندی و درجه‌بندی محصولات کشاورزی در جنوب فعال و امکان صادرات و توسعه بازار محصولات استان به خارج فراهم می‌شود.

به گزارش فارس، در بازدید نمایندگان دو شرکت بزرگ تجاری عمانی به نام‌های هلدینگ الطاهر و هلدینگ طاول به دعوت نمایندگان مردم شهرستان‌های جنوبی و نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی کرمان به منطقه آمده و طی سه روز از باغات و مزارع و ظرفیت‌های کشاورزی بازدید و با تولیدکنندگان و صادرکنندگان و نمایندگان اتاق بازرگانی و مقامات دولتی منطقه از جمله فرمانداران و بخشداران و رؤسای جهاد کشاورزی جنوب استان مذاکره و گفتگو و در زمینه صادرات انواع محصولات منطقه به کشور عمان و به سایر کشورها تصمیم‌گیری می‌کنند.

هیئت عمانی بازدید کننده از منطقه جنوب کرمان نخستین پروژه سرمایه‌گذاری خود را با شراکت شهرداری کرمان و با مبلغ متجاوز از 400 میلیارد تومان به نام مجتمع بزرگ تجاری اداری تفریحی فرهنگی در گودال‌های خشت‌مال‌های شهر کرمان که با حضور وزیر کشور در اسفند ماه 91 کلنگ زده شد آغاز کرده‌اند.

این هیئت همچنین سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معدنی شهرستان‌های جنوب و سایر شهرستان‌ها را در دست مطالعه و برنامه‌ریزی دارند.

انتهای پیام/2655/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول