اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

گیلان ششمین استان کشور در سرمایه‌گذاری صنعتی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان ششمین استان کشور در میزان سرمایه‌گذاری صنعتی است.

گیلان ششمین استان کشور در سرمایه‌گذاری صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری ظهر امروز در جلسه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان، اظهار کرد: در سال 91 تعداد 131 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در مناطق مختلف گیلان صادر شد. 

وی افزود: با راه‌اندازی این تعداد واحد بالغ بر 438 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان صورت گرفته که بیش از دو هزار نفر نیز در آنها به صورت مستقیم مشغول به‌کار شدند.

به گفته این مسئول، گیلان از نظر میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در سال 91 طبق پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده، حائز رتبه ششم در کشور شد.

وی تصریح کرد: این امر در سایه الطاف الهی و در نتیجه تعامل مسئولان ارشد استان و تلاش بی‌وقفه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مدیران واحدهای صنعتی حاصل شده و نویدبخش جهش مناسب در بخش صنعت استان در صورت تداوم حمایت‌ها و همکاری‌ها است.

منتظری، واحدهای به بهره‌برداری رسیده در گیلان را عمدتاً در زمینه تولید محصولات فلزی، محصولات غذایی، پوشاک و نساجی، محصولات شیمیایی، کانی غیر فلزی و صنایع سلولزی ذکر کرد.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین واحدهای مذکور می‌توان به مواردی نظیر چند کارخانه بزرگ تولید محصولات فولادی، گونی پلی پروپیلن، طرح‌های توسعه نئوپان و ام‌دی‌اف، محصولات کنسروی، ماء‌الشعیر، آب معدنی، میله و مفتول مسی و آلومینیومی و فرآورده‌های بتنی ذکر کرد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در سال 91، تعداد 215 جواز تاسیس صنعتی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان صادر شد.

وی میزان برآورد سرمایه‌گذاری این تعداد جواز را حدود 870 میلیارد تومان عنوان کرد و متذکر شد: انتظار می‌رود با احداث این طرح‌ها برای چهار هزار و 300 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

منتظری از صدور 21 فقره مجوز طرح توسعه برای واحدهای صنعتی استان خبر داد و یادآور شد: برای این تعداد مجوز، بیش از 145 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آنها برای 750 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/2300/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول