اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد

اعتبار 40 میلیارد تومانی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی همدان

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از آغاز به کار صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی همدان با 40 میلیارد تومان اعتبار در سال 92 خبر داد.

اعتبار 40 میلیارد تومانی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر میمنت‌آبادی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با اشاره به افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در همدان اظهار کرد: این صندوق در دولت دهم از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با تغییر اساسنامه، جایگزین صندوق تعاون کشور شده است.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت این صندوق تنها منحصر به شرکت‌های تعاونی بوده که از طریق تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها، اقدام به حمایت از شرکت‌های تعاونی و تسهیل در تأمین منابع مالی آن‌ها می‌کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بیان داشت: در تشکیل این صندوق مقرر شد که امکان تشکیل اداره کل یا شعبه یا تشکیلات اداری در استان‌ها نداشته باشیم و در راستای واگذاری به بخش غیر دولتی و تعاونی‌سازی در سطح استان‌ها نمایندگی صندوق به بخش غیر دولتی واگذار شود.

وی با بیان اینکه اولویت با بخش تعاون و تشکل‌های تعاونی است، بیان داشت: در این راستا بانک توسعه تعاون و صندوق سرمایه‌گذاری به عنوان هماهنگ‌کننده این موارد است تا مردم را به سمت طرح هدفمند هدایت کرده و از همه بسترها استفاده کنیم.

میمنت‌آبادی اظهار کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و حوزه فعالیت صندوق در سراسر کشور گسترده است.

وی با کافی دانستن اعتبارات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اذعان کرد: در حال حاضر سرمایه 20 ساله صندوق تعاون در اختیار صندوق ضمانت است که در کنار سایر صندوق‌های کشور با اعتبار خوب و کافی شروع به کار کرده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اعلام آمادگی برای خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران یادآور شد: قبول و اعتماد بانک‌ها به این صندوق مهم است زیر از طریق بانک‌ها و رضایت آن‌ها به وثیقه قرار گرفتن این صندوق بسیاری از مشکلات تعاونی‌ها برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: این صندوق با کفایت اعتبار انواع ضمانت‌نامه اعم از شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام کار، استرداد پیش‌پرداخت، استرداد کسور وجه‌الضمان، گمرکی و سایر ضمانت‌هایی که در قانون موجود است، را صادر می‌کند.

میمنت‌آبادی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه از اواسط سال 89، به بعد امکان ایجاد شعبه مستقل را نداشتیم این ارتباط را به نحوی به بانک توسعه تعاون نداشتیم اما اتاق تعاون استان همدان امروز فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه سخت‌افزار اولیه و ساز و کار این صندوق آموزش داده شده است، افزود: در حال حاضر تا سقف 1.5 میلیارد تومان برای شخص واحد یا شرکت‌ها که حدود 80 درصد سود بانکی است، ضمانت‌نامه صادر می‌کنیم که کارمزدی مختصر اخذ می‌شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با بیان اینکه در سال‌های قبل با صدور ضمانت‌نامه‌هایی تا سقف 2 میلیارد تومان نیز با مشکل بر نخوردیم، افزود: در این صندوق هر وثیقه‌ای اعم از اسناد مساکن روستایی، اوراق بهادار، وثیقه ملکی، اسناد تجاری و... قابل قبول است.

وی اضافه کرد: در سال 92، 40 میلیارد تومان برای استان همدان در نظر گرفته شد تا به عنوان سرمایه با کمک فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی برای طرح‌ها هدایت شود.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: در بودجه سال 92، افزایش اعتبارات صندوق نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیده شده است.

انتهای پیام/89003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول