اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد ‌عنوان کرد

تأمین‌ 35 درصد نیازمندی‌های‌ کمیته امداد از بخش صدقات‌

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: با درآمدهای جمع‌آوری شده بخش صدقات در سال گذشته 35 درصد نیازمندی‌های کمیته امداد تأمین شد.

تأمین‌ 35 درصد نیازمندی‌های‌ کمیته امداد از بخش صدقات‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین انواری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گسترش حضور و مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی و سلامت خانواده‌ها و تغییر سبک زندگی بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب سه رویکرد مهم پیش روی کمیته امداد امام خمینی‌ ‌است.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذاری زیادی در این موارد انجام شده‌ تا بتوانیم با حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود در خانواده‌ها، سبک زندگی آنان را تغییر دهیم.

انواری اشتغال را از محورهای مهم توانمندسازی خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: طی سال 90 حدود 300 هزار فرصت شغلی از محل اعتبارات قرض‌الحسنه بانک‌ها در کشور ایجاد شد و 80 هزار خانواده‌ به خودکفایی رسیدند.

وی گفت: کمیته امداد در سال گذشته برای ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در کشور اعلام آمادگی کرده و تاکنون منابع مالی 300 هزار مورد آن تامین شده است.

انواری خاطر نشان کرد: ‌بر اساس مصوبه‌ ‌اخیر با دریافت اعتبارات بانکی مابقی تعداد مشاغل نیز تأمین و این‌ کار تا پایان خرداد ماه جاری به سرانجام می‌رسد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور با اشاره به طرح پالایش خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد ابراز داشت: این طرح با هدف رفع همپوشانی میان کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی، ادغام پرونده‌ها، بررسی وضعیت جدید خانواده‌ها، مشخص کردن خدمات جاافتاده در خانواده‌ها و ... اجرا شد.

انواری ابراز داشت: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار نفر در قالب خدمات موردی شامل وام اشتغال، وام کارگشایی، درمان، مشاوره حقوقی از کمیته امداد امام خمینی کمک دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یک میلیون و 600 هزار خانواده در قالب 4 میلیون و 500 هزار نفر زیر پوشش دائم کمیته امداد در سراسر کشور هستند.

وی تصریح کرد: ستاد مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در کنار منابع دولتی، همه ساله در قالب 46 طرح اجرایی از جمله صدقات و ... خدمت‌رسانی می‌کند.

سرپرست کمیته امداد کشور بیان داشت: مردم ما در سال گذشته کارنامه ارزشمندی از حضور خود در صحنه‌های اجتماعی دارند،‌ درآمدهای جمع‌آوری شده بخش صدقات در سال گذشته 35 درصد نیازمندی‌های کمیته امداد را تأمین کرد.

انواری با بیان اینکه شبکه‌سازی در طرح مسجد محوری و فراهم کردن زمینه حضور مردم در تأمین منابع و ارائه خدمات عمومی و اولیه در 23 هزار مسجد و محله تجربه ارزشمندی از سال گذشته است، افزود: مراکز نیکوکاری برای 30 هزار مسجد و محله در آینده نزدیک ایجاد می‌شود.

 

 

 

 

 

..................................

عکس از محسن رجب‌پور

گزارش از شیما صفرزاده

..................................

انتهای پیام/80017/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول