اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

ویژگی کمیته امداد اتصال به مبانی دینی است/نگران تامین اعتبارات هستیم

سرپرست کمیته امداد امام خمینی اتصال به مبانی دینی را از جمله ویژگی‌های این نهاد مقدس دانست و گفت: تمام تلاش ما انطباق فعالیت‌ها بر اصول دینی و ارزشی است.

ویژگی کمیته امداد اتصال به مبانی دینی است/نگران تامین اعتبارات هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین انواری پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران کمیته امداد امام خمینی با آیت‌الله استادی اظهار کرد: امدادگران این نهاد مقدس در سراسر کشور در راستای استمرار خدمت‌رسانی به محرومان تلاش زیادی می‌کنند و در این مسیر شاید دچار ضعف‌هایی در ظرفیت‌ها شوند که ناشی از خستگی است به همین دلیل در صدد بر آمدیم به منظور بازیابی انرژی از دست رفته، از روحانیون و اسلام‌شناسان خبره استفاده کنیم.

وی افزود: جلساتی که در ابتدای سال اعضای شورای مرکزی کمیته امداد را بر آن داشته است که به محضر علما و مراجع تقلید برسند در همین راستا برگزار می‌شوند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه مجموعه سخنان مراجع تقلید و علما در این دیدارها ثبت شده و نکات آن پس از استخراج در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ می‌شوند گفت: در بیشتر استان‌ها هم دیدارهایی با ائمه جمعه در طول هفته صورت می‌گیرد و علاوه بر استفاده از دانش فقهی آنها، بهره‌گیری معنوی هم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: افزایش نشاط کاری، توجه بیشتر به محرومان و هم‌افزایی از جمله دستاوردهای دیدارهای ذکر شده بوده و اعضای کمیته امداد همواره بر اساس توصیه امام راحل، دیدار با علما را ادامه می‌دهند.

انواری با اشاره به حوزه‌های دریافت زکات و امور فرهنگی به عنوان بسترهای مناسب استفاده از روحانیون تصریح کرد: میزهای پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی در کنار جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها وجود دارند و روحانیون حاضر در این مراکز در خدمت مردم هستند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی اتصال به مبانی دینی را از جمله ویژگی‌های این نهاد مقدس دانست و گفت: تمام تلاش ما انطباق فعالیت‌ها بر اصول دینی و ارزشی است.

وی اضافه کرد: دور شدن از مبانی اسلامی موجب انحراف در خانواده شده و تنها راه غلبه بر این مشکلات، بازگشت به دین است؛ کمیته امداد امام خمینی در این راستا نسبت به ارائه مشاوره‌های مذهبی اقدام کرده و سعی دارد نگاه مددجویان را به زندگی با تکیه بر مبانی دینی تغییر دهد.

انواری با بیان اینکه تمام اعتبارات کمیته امداد در سال گذشته تأمین نشده است گفت: امسال هم این نگرانی وجود دارد؛ نظر ما در بحث هدفمندی یارانه‌ها این بود که به جای پرداخت نقدی به ارائه خدمات ارزش افزوده اقدام کنیم به طوری که اگر بر اساس فرمول کمیته امداد عمل می‌شد تأثیر خوبی بر دهک‌های پایین جامعه می‌گذاشت.

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول