اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

کمیته امداد با اطلاع‌رسانی دقیق اعتماد عمومی را حفظ کند

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: کمیته امداد امام خمینی باید اعتماد عمومی به دست آمده طی سال‌های پس از انقلاب را به وسیله اطلاع‌سانی دقیق حفظ کند.

کمیته امداد با اطلاع‌رسانی دقیق اعتماد عمومی را حفظ کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جمع سرپرست و مدیران کمیته امداد امام خمینی با اشاره به خاطره‌ای در سال 1342 اظهار کرد: در آن زمان شبی قصد رفتن به جماران و منبر رفتن را داشتم که ساواک مرا دستگیر کرد و تحویل کلانتری دربند داد؛ در میانه راه افسر کلانتری از من خواست تمام اعلامیه‌ها و کاغذهای همراهم را بیرون بریزم و ضمنا اجازه تلفن کردن به خانه را هم به من دادند.

وی افزود: در آن زمان یکی از افسران به دیگری گفت ما مانند دشمنان ائمه(ع) شده‌ایم زیرا همه مردم در مجلس امام حسین(ع) هستند و ما در حال دستگیری روحانیون هستیم؛ همان زمان متوجه شدم حکومتی که افسرانش چنین باشند و بدانند که اشتباه می‌کنند دوام نخواهد آورد.

این مرجع تقلید در ادامه به تشکیل کمیته امداد امام خمینی اشاره و خاطرنشان کرد: این ابتکار عظیم بنیان‌گذار کبیر انقلاب برکت‌های فراوانی برای ملت ایران داشت و می‌توان آن را از جمله ثمرات انقلاب دانست.

وی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها با مراجعه به کمیته امداد از بلاتکلیفی رهایی یافته‌اند اما باید دانست بودجه‌ها محدود هستند و کمیته امداد باید سرمایه‌های مردمی و اعتماد عمومی جلب شده طی سال‌های اخیر را برای تداوم خدمت‌رسانی به کار گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر حفظ اعتماد به دست آمده از سوی این نهاد مقدس عنوان داشت: اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح و کنترل گردش مالی از جمله راهکارهای حفظ این سرمایه معنوی است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم توجه به جنبه‌های معنوی کمک‌رسانی در کنار کمک‌های مالی را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز بر خلاف گذشته که کمک‌رسانی مالی در اولویت قرار داشت باید به صورت ریشه‌ای به حل مشکلات پرداخت و مددجویان را به حالت خوداشتغالی و کارآفرینی رساند.

وی خواستار پر رنگ شدن جنبه‌های معنوی کمک‌رسانی شد و گفت: آموزش صحیح در این عرصه دارای اهمیت زیادی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اطلاع‌رسانی صحیح کمیته امداد در خصوص هزینه‌ها و مصارف بیان داشت: مردم باید بدانند هر نوع وجهی که در اختیار این نهاد قرار می‌دهند سر جای خود مصرف می‌شود و ساخت و سازها از محل دیگری هستند.

این مرجع تقلید در پایان با اظهار امیدواری به تداوم راه امام خمینی(ره) توسط کمیته امداد تصریح کرد: این نهاد مقدس همچون درخت باروری است که ثمره آن در اختیار همه اقشار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/78004/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول