اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کرمان:

61 مدرسه تخصصی ورزش در کرمان فعال است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در استان کرمان حدود 2 هزار و 400 دانش‌آموز در 61 مدرسه تخصصی ورزشی در مسیر آموزش حرفه‌ای رشته‌های مختلف ورزشی قرار گرفتند.

61 مدرسه تخصصی ورزش در کرمان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود محمودی‌نیا ظهر امروز در گردهمایی مربیان تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در دوره تحول تربیت‌بدنی و سلامت مدارس بیشتر از همه نیاز به نیروی انسانی متخصص، برنامه هدفمند، نظارت و ارزیابی و پیگیری داریم.

وی افزود: همکاران ما در استان کرمان امسال ثابت کردند که با حداقل امکانات هم می‌شود، کارهای بزرگی انجام داد.

محمودی‌نیا بیان کرد: در چند سال اخیر جذب بیش از یک‌هزار و 500 مربی تربیت‌بدنی، طرح‌های ملی ورزش دوره‌های ابتدایی، مدارس تخصصی ورزش، طرح‌های کاربردی حوزه سلامت و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، رصد و پیگیری وزارت آموزش و پرورش نقطه عطفی در این حوزه بود که تکلیف را برای معلم و دانش‌آموز به خوبی مشخص کرد.

وی ابراز داشت: در این رویکرد با توجه به مطالبه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مربیان و معلمان جایگاه خود را در راستای رشد و بالندگی دانش‌آموزان در زمینه فعالیت‌های حرکتی، بهداشت فردی، گروهی، محیطی و آموزش مهارت‌های زندگی و رساندن به حیات طیبه با توجه به افق 1404 به خوبی پیدا کردند.

محمودی‌نیا با اشاره به اینکه در استان کرمان 2 هزار و 200 هزار دانش‌آموز پایه دوم تا ششم ابتدایی در طرح‌های ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی، تنیس روی میز و دو میدانی قرار گرفتند، گفت: حدود 43 درصد از دانش‌آموزان استان کرمان در قالب یک برنامه هدفمند فعالت بدنی و ورزشی دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان حدود 2 هزار و 400 نفر از دانش‌آموزان در 61 مدرسه تخصصی ورزشی در مسیر آموزش حرفه‌ای رشته‌های مختلف ورزشی قرار گرفتند تا پایه خوبی برای ورزش قهرمانی کشور باشند.

وی تصریح کرد: طرح‌های مدارس مروج سلامت، آموزش همسالان، نوجوان سالم، طرح دادرس، ارتقای بهداشت مدارس، بهداشت دهان و دندان، ایمنی زلزله، بهداشت یاران مدارس، آموزش دانش‌آموزان، معلمان و اولیا در زمینه مهارت‌های زندگی از دیگر طرح‌های این حوزه است که سیر تحولی دارد.

محمودی‌نیا بیان داشت: در استان کرمان 32 آکادمی ژیمناستیک با توزیع 3 هزار و 200 متر مربع رول ژیمناستیک و 32 آکادمی تنیس روی میز با توزیع 400 میز تنیس روی میز و امکانات جانبی افتتاح شد و کلنگ‌زنی هشت استخر در سال تحصیلی 92-91 و توزیع یک‌هزار توپ ورزشی انجام شد که همه این‌ها یک سیر تحولی و صعودی را در ورزش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/80018/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول