اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

احداث 238 پروژه ورزشی در اصفهان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از احداث 238 پروژه ورزشی شامل سالن و استخر شنا در مدارس این استان، ظرف مدت پنج سال آینده خبر داد.

احداث 238 پروژه ورزشی در اصفهان

حسین داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: از این تعداد پروژه ورزشی، 215 پروژه سالن ورزشی بوده و بقیه نیز مربوط به ایجاد استخر شنا در مدارس سراسر استان اصفهان است که ظرف مدت پنج سال آینده احداث شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در حال حاضر چهار استخر شنا در مدارس استان اصفهان آماده افتتاح و بهره‌برداری است و حدود 13 سالن ورزشی نیز در حال احداث است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از 238 سالن ورزشی و استخر شنا در استان اصفهان، تعداد دو سالن ورزشی ویژه مسابقات و سه سالن ورزشی مدرسه‌ای و یک استخر شنا در شهرستان کاشان احداث می‌شود.

داوری تعداد دانش‌آموزان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در استان اصفهان را 800 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با وجود معرفی استان اصفهان به عنوان استان برخوردار کشور، این استان در بخش سرانه ورزشی به شدت با مشکل روبرو است.

به گفته وی، امکانات ورزشی موجود در آموزش و پرورش استان اصفهان جوابگوی این تعداد دانش‌آموز به ویژه در بخش دختران که مهیا کردن یک شرایط ویژه مطابق با فرهنگ اسلامی در سالن‌های ورزشی ضروری احساس می‌شود نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: استان اصفهان به عنوان یک استان برخوردار در بخش فضاهای ورزشی با استانداردهای جهانی فاصله فاحشی دارد.

داوری، اقدامات انجام شده سال‌های اخیر در احداث سالن‌های ورزشی استان به ویژه در شهرستان کاشان را چشمگیر دانست و گفت: حضور همه جانبه خیرین مدرسه‌ساز شهرستان کاشان در احداث مدرسه و سالن ورزشی باعث شده است تا مشکلات فضای ورزشی مدارس در این شهرستان کمتر از سایر شهرستان‌های استان باشد.

این مسئول متذکر شد: انتظار می‌رود خیرین استان اصفهان همانگونه که به بخش‌های خدماتی جامعه توجه دارند در بخش ورزش مدارس نیز اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی از سالن‌های ورزشی به عنوان محلی برای عبادت نام برد و تأکید کرد: احداث سالن ورزشی به عنوان پایگاهی برای تقویت سلامت جسم و روح و بستری برای عبادت است.

داوری همچنین، پیشرفت پروژه‌های ورزشی نیمه تمام آموزش و پرورش استان اصفهان را بین 10 تا 60 درصد اعلام کرد و از پیگیری 40 درصد بقیه این پروژه‌ها خبر داد.

انتهای پیام/2406/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول