اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین تاکید کرد

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی قزوین نیازمند 12 میلیارد تومان

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به 90 پروژه نیمه‌‌تمام ورزشی در استان قزوین گفت: برای تکمیل شدن این پروژه‌ها نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی قزوین نیازمند 12 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعامل اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با آموزش و پرورش بسیار مطلوب است، اظهار داشت: برای گسترش ورزش در استان باید حلقه‌های وفادار به یکدیگر متصل شوند که یکی از این حلقه‌ها آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی ورزش تصریح کرد: استان قزوین نخستین استانی بود که دانشگاه علمی و کاربردی ورزش را راه‌اندازی کرد.

حق‌شناس ادامه داد: با رایزنی‌های به عمل آمده، وعده گرفته‌ایم تا در این دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد نیز تدریس شود که اگر به این مهم دست یابیم گامی اساسی در راستای توسعه دانش و مهارت در استان برداشته‌ایم.

* اضافه شدن پنج رشته به دانشگاه ورزش قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه سال اول 60 دانشجو در دو رشته شنا و ژیمناستیک در این دانشگاه تحصیل کردند، افزود: تصمیم بر این شده است پنج رشته فوتبال، والیبال، فوتسال، آمادگی جسمانی و خبرنگاری ورزشی نیز به رشته‌های دانشگاه علمی و کاربردی ورزش قزوین اضافه شود.

حق‌شناس با اشاره به بازتعریف پایگاه قهرمانی قزوین بیان کرد: به منظور نظم بخشیدن به پایگاه قهرمانی قزوین، این پایگاه بازتعریف شد.

این مسئول در خصوص انجمن خیرین ورزشیار قزوین تصریح کرد: استان قزوین نخستین استانی بود که انجمن خیرین ورزشیار را ایجاد کرد اما به دلیل مسائلی از سایر استان‌ها عقب ماند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ابراز داشت: برای سال جاری 137 برنامه کاری را تبیین کرده‌ایم که در دستور کار این اداره کل است.

حق‌شناس بیان کرد: طرح سلامت، طرح مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی است که در دستور کار داریم تا در راستای توسعه ورزش همگانی آن را به مرحله اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: تکریم پیشکسوتان، تجلیل از قهرمانان و استعدادیابی نیز از جمله برنامه‌های سال جاری اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین است.

این مسئول با بیان اینکه از معدود دستگاه‌هایی هستیم که موفق شدیم بیش از 80 درصد اعتبارات ملی عمرانی را جذب کنیم، افزود: یک میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات ملی عمرانی را جذب کرده‌ایم که با هزینه این اعتبارات در بخش ورزش، برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی قزوین در سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: پیست دو و میدانی ورزشگاه سردار آزادگان در صورتی که بارندگی نباشد تا 20 روز آینده افتتاح خواهد شد و ورزشگاه پونک نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

حق‌شناس با بیان اینکه شعار امسال وزارت ورزش و جوانان «ایران با ورزش و جوان با ارزش» است، عنوان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شاهد موفقیت‌های فرزندان این مملکت باشیم.

این مسئول با اشاره به 90 پروژه نیمه‌‌تمام ورزشی در استان قزوین افزود: برای تکمیل شدن این پروژه‌ها نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

حق‌شناس با بیان اینکه در برنامه پنجم سرانه فضای ورزشی 1.2 متر مربع تعیین شده است، اعلام کرد: در استان قزوین سرانه فضای سرپوشیده هشت صدم، فضای روباز 56 صدم و فضای ورزشی کل استان 84 صدم متر مربع است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: با افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، سرانه استان از حد استاندارد برنامه پنجم بالاتر می‌روید.

حق‌شناس 10 سالن ورزشی وزارت نفت، سالن رزمی و کشتی اقبالیه و سالن رزمی آبیک را از جمله طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی استان قزوین برشمرد.

این مسئول در خاتمه گفت: مشاوره برای ازدواج جوانان، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، همایش‌های فرهنگی، ساماندهی ستاد جوانان، جشنواره‌های اوقات فراغت، اردوهای راهیان نور و ده‌ها برنامه دیگر از اقدامات معاونت جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان قزوین در سال گذشته بود.

انتهای پیام/77003/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول