اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین خبر داد

رشد 306 درصدی مدال‌های ورزشی قزوین در رقابت‌های بین‌المللی

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ورزشکاران مدال‌آور این استان در رقابت‌های بین‌المللی در سال گذشته، 306 درصد رشد نسبت به سال 90 داشته‌اند.

رشد 306 درصدی مدال‌های ورزشی قزوین در رقابت‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد، با تشریح عملکرد این اداره کل اظهار داشت: در سال گذشته ورزشکاران این استان توانستند با کسب 126 مدال در رقابت‌های بین‌المللی رشدی معادل 306 درصد در مدال‌های قزوین، به نسبت سال 90 به وجود آورند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه ورزش بر تمام حوزه‌های جامعه تأثیر می‌گذارد، افزود: باید رسانه‌ها تمام تلاش خود را در راستای توسعه ورزش به کار گیرند، زیرا نقش رسانه در این زمینه بسیار جدی و مهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تعداد هیئت‌های ورزشی فعال در استان را 45 هیئت اعلام کرد و بیان داشت: در سال 90 تعداد 47 هیئت ورزشی در استان قزوین فعال بودند که با ادغام دو هیئت ورزشی، این تعداد به 45 هیئت ورزشی در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

حق‌شناس با اشاره به اعزام تیم‌های قزوینی به مسابقات آسیایی عنوان کرد: از این استان در سال گذشته 15 اعزام به رقابت‌های آسیایی صورت گرفته که نشان‌دهنده رشد 50 درصدی اعزام‌های استان قزوین به این رقابت‌ها در مقایسه با سال 90 است.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته از استان قزوین 26 نفر را به رقابت‌های آسیایی اعزام کردیم که در نهایت ورزشکاران قزوینی موفق شدند از این رقابت‌ها 17 مدال کسب کنند.

حق‌شناس به رشد 327 درصدی تعداد ورزشکاران شرکت‌کننده قزوین در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 47 ورزشکار قزوینی در رقابت‌های جهانی شرکت داشتند که این رقم به نسبت سال 90 رشد 327 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: در مجموع، 16 ورزشکار این استان توانستند در این رقابت‌ها مدال به دست آورند که این جای خرسندی است.

حق‌شناس ابراز داشت: در سال گذشته، تعداد 135 ورزشکار استان قزوین در مسابقات بین‌المللی شرکت داشتند که از این تعداد 126 ورزشکار موفق شدند، مدال کسب کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 344 تیم از استان قزوین به رقابت‌های قهرمانی کشور و منطقه‌ای اعزام شده‌اند، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که نسبت به سال 90 در این بخش 37 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین عنوان کرد: در سال گذشته در مقایسه با سال 90، 34 درصد رشد در ورزشکاران دعوت شده به اردوهای تیم ملی داشته‌ایم که 62 نفر از آن‌ها جزو برگزیدگان تیم ملی شده‌اند.

حق‌شناس درخصوص ورزشکاران ساماندهی شده استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر 54 هزار و 755 ورزشکار بیمه ‌‌شده در استان است که در این زمینه به نسبت سال 90 رشد منفی داشته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه ورزشکاران استان قزوین در سال گذشته موفق شدند 378 مدال طلای انفرادی در رقابت‌های کشوری کسب کنند، افزود: همچنین در سال 91 ورزشکاران استان توانستند 369 مدال نقره و 458 مدال برنز انفرادی را در رقابت‌های قهرمانی کشور از آن خود کنند.

حق‌شناس اذعان داشت: با این تفاسیر، ورزشکاران استان قزوین در سال گذشته توانستند در مجموع یک هزار و 205 مدال در رقابت‌های کشوری به دست آورند که این تعداد مدال، رشد 75 درصدی را به نسبت سال 90 نشان می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به اینکه مجموع عناوین کسب شده استان در رقابت‌های کشوری 104 مقام بوده است، بیان کرد: در این بخش 51 درصد پیشرفت داشته‌ایم به گونه‌ای که در سال 90 این عناوین 69 مقام بوده است در حالی که در سال گذشته به 104 مقام افزایش پیدا کرده است.

به گفته حق‌شناس همچنین در سال گذشته در مقایسه با سال 90 در بخش‌های برگزاری مسابقات انتخابی استان، تعداد همایش‌ها و جشنواره‌های ورزش همگانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تعداد نفرات آموزش‌دیده در کلاس‌های آموزشی و تعداد مربیان و داوران فعال در استان قزوین پیشرفت‌های چشم‌گیری را شاهد بوده‌ایم.

این مسئول اعلام کرد: در سال گذشته تعداد تیم‌های قزوینی حاضر در لیگ برتر 31، دسته یک کشور 32 و دسته دو کشور 11 تیم بودند که در مجموع تعداد تیم‌های قزوینی حاضر در لیگ کشور نسبت به سال 90 رشدی 13 درصدی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تأکید کرد: این پیشرفت‌ها را مدیون تلاش‌های بی‌وقفه تمام دست‌اندرکاران هیئت‌های ورزشی و مجموعه اداره ورزش و جوانان قزوین و شهرستان‌ها هستیم.

انتهای پیام/77003/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول