اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

ساخت مدارس فرهنگیان و دانش‌آموزی در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از ساخت مدارس فرهنگیان و دانش‌آموزی در قزوین خبر داد.

ساخت مدارس فرهنگیان و دانش‌آموزی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، جعفر حبیبی امروز در همایش بزرگ خیران بویین‌زهرا با اشاره به جمع‌آوری مبالغ از سوی خیران برای امر مدرسه‌سازی اظهار داشت: در آینده‌ مدارسی با عناوین فرهنگیان و دانش‌آموزی در سطح استان قزوین احداث می‌‌شود که این کار آینده مدرسه‌سازی را توسعه می‌دهد.

این مسئول با تجلیل از خیران مدرسه‌ساز افزود: خیران سخنان و حرف‌های گفته شده پیرامون خیر و خیررسانی را با کار خویش به عمل تبدیل کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: اعتقاد ما بر این است که هنگامی که یک خیر مدرسه می‌سازد، تنها بنای آجر و سیمانی نبوده بلکه او بنای یک تفکر جدید را آغاز کرده و به آن شکل می‌دهد.

وی با اشاره به ارزشمند بودن کار خیرین مدرسه‌ساز ابراز داشت: در فرهنگ دینی و ملی توجه ویژه‌ای بر این کار خیر شده است، چرا که این کار خیر یک سبقه الهی در برداشته و به خداوند متعال متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیربنای ساختمانی که توسط خیران احداث می‌شود قلب و دل تمام افراد است، بنابراین بنا ماندگار می‌ماند، ابراز داشت: خیر هنگامی که بنایی را می‌سازد این بنا در دل او شکل گرفته و این امر توفیقی است که خداوند نصیب خیران کرده است.

حبیبی با اشاره به اینکه خیران با ساخت بنا در حقیقت راه‌انداز تفکر جدید می‌شوند، تصریح کرد: مدرسه‌سازی آغاز یک کار ارزشمند بوده و به همین علت این امر به عنوان صدقه جاریه نام برده می‌شود و اگر بنای ساخته شده نیز از بین برود، ولی یاد آن هیچ‌گاه زدوده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پزشکان و دانشمندان متعددی از درون این مدارس خیرساز به درون جامعه راه می‌یابند، اذعان داشت: 2 هزار خیر در حال حاضر در سطح استان قزوین با اهدای بخشی از دارایی خویش کار خیران را انجام داده و امروز اداره‌ کل آموزش و پرورش در صدد توسعه کار خیران همانند جشن خیران و کمک به افراد کم بضاعت و بی‌بضاعت است.

وی با تذکر بر مسئولیت خطیر نظام آموزش و پرورش در نگهداری و پرورش سرمایه‌های جامعه تصریح کرد: رسالت آموزش و پرورش بسیار سنگین بوده و به همین خاطر امیدواریم در این عرصه بتوانیم در تربیت نیرو‌های جوان اقدام مؤثری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به اینکه هر کمکی در راستای مدرسه‌سازی در نظام آموزشی و پرورشی کشور مؤثر است، ابراز داشت: خیران در هر دو عرصه ساخت مدرسه و کیفیت‌بخشی به مدارس مؤثر و مفید هستند.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول