اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاروان صبا بالاخره به اردبیل رسید

شورانگیزی اردبیلی‌ها در جشن کتاب/مشارکت 400 دانش‌آموز در اهدای کتاب

کاروان کتابخانه صبا امروز به دیار سبلان رسید و سبب شد تا علاقمندان به کتاب و کتابخوانی بتوانند شور و نشاط خود را در اهدای کتاب نمایان کنند.

شورانگیزی اردبیلی‌ها در جشن کتاب/مشارکت 400 دانش‌آموز در اهدای کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز و در قالب کاروان کتابخانه صبا در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: همه ایرانیان به دلیل قدمت فرهیختگی و دانایی علاقمند اهدای بهترین و موثرترین کتاب‌ها هستند که در قالب برنامه تلویزیونی کاروان کتابخانه صبا امروز میزبان مجموعه‌ای بودیم که نمودی از اصالت مردمان این دیار بود.

صادق فرهمندامین گفت: با هدف جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردم و رساندن آنها به مناطق محروم حرکت کتابخانه کاروان صبا به عنوان یک طرح ملی از مرکز کشور آغاز شد و پس از گذر از چند استان وارد اردبیل شد.

وی کمک به نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بسیار ضروری اعلام کرد و یادآور شد: در کنار آن ارتقای مطالعه مفید از اهداف مهم به شمار می‌رود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: این طرح فرصت مغتنمی برای معرفی هر چه بیشتر آداب و رسوم محلی و پیشینه درخشان تاریخ و فرهنگ منطقه ما محسوب می‌شود که باید از این فرصت بهره برد.

فرهمندامین بیان داشت: در همین راستا ما علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در مناطق شهری و روستایی از نیمه دوم سال گذشته راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه را آغاز کردیم و در تلاش هستیم به سرعت این ایستگاه‌ها را توسعه داده و تقویت کنیم.

این مسئول با قدردانی از حضور 400 نفر از دانش‌آموزان استان از مقاطع مختلف تحصیلی در این برنامه افزود: این مراسم در حقیقت جشن عمومی کتاب در پاسداشت دانایی محوری ایرانیان بوده که همیشه و در طول تاریخ زبانزد عام و خاص بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اعلام اینکه این کاروان بعد از اردبیل راهی شهرستان نیر می‌شود، تاکید کرد: برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی استان و تشکیل زنجیره انسانی برای اهدای کتاب از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

فرهمندامین ابراز داشت: هر چقدر در حوزه کتاب، مطالعه و ابعاد فرهنگی جامعه سرمایه‌گذاری شود این اقدامات هزینه محسوب نشده بلکه یک اندوخته ارزشمند است که نتایج آن در آینده نمایان‌تر خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با قدردانی از دست‌اندرکاران این حرکت ارزشمند در تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اقشار مختلف مردم خواست در چنین برنامه‌هایی نهایت دلدادگی خود را به عرصه فرهنگ و هنر نشان دهند.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول