اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه خراسان‌جنوبی خبر داد

ایجاد بیش از 20 هزار شغل جدید در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: از آغاز سال تاکنون 20 هزار و 168 فرصت شغلی جدید در سطح استان ایجاد شده است.

ایجاد بیش از 20 هزار شغل جدید در خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در سال جدید، دولت ایجاد بیش از 2 میلیون فرصت شغلی را تعهد کرده که از این تعداد ایجاد 24 هزار و 497 فرصت شغلی در تعهد استان خراسان‌جنوبی است.
وی افزود: تاکنون خراسان‌جنوبی در عمل به این تعهد موفق عمل کرده است هم‌چنین، خراسان‌جنوبی سال گذشته نیز که تعهد ایجاد 10 هزار فرصت شغلی جدید را داشت بیش از 16 هزار شغل جدید ایجاد کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال‌جاری ایجاد 10 هزار فرصت شغلی جدید در تعهد بخش مسکن استان بوده است که در این راستا به ازای هر 60 متر اضافه زیربنا نسبت به سال گذشته یک نفر اشتغال محاسبه می‌شود.
محمدی به میزان اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: درصد ایجاد اشتغال تعهد شده در بهزیستی 368 درصد، فنی و حرفه‌ای 97 درصد، پست 65 درصد، حمل و نقل 85 درصد، آموزش و پرورش هشت درصد، بازرگانی 56 درصد و میراث فرهنگی 85 درصد است.
وی ادامه داد: هم‌چنین درصد تحقق تعهد اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد 209 درصد، صندوق مهر امام رضا(ع) 102 درصد، جهادکشاورزی 78 درصد، صنایع معادن 80 درصد، راه و ترابری 62 درصد، مسکن و شهرسازی 145 درصد، بنیاد شهید و امور ایثارگران 128 درصد، سازمان زندان‌ها 222 درصد، دانشگاه علوم پزشکی 184 درصد، فرهنگ و ارشاد اسلامی 67 درصد، تعاون 97 درصد و بانک‌های عامل نیز تاکنون 97 درصد بوده است.
 
*تحقق 102 درصدی تعهد اشتغال شهرستا‌ن‌های خراسان‌جنوبی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سطح شهرستان‌های استان نیز تاکنون 102 درصد از اشتغال تعهد شده محقق شده است.
محمدی از صدور 3 هزار و 356 مجوز مشاغل خانگی از ابتدای سال‌جاری در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد 749 فقره از سوی صندوق مهر امام رضا(ع)، 988 مورد فنی و حرفه‌ای، 746 فقره صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد 648 مورد،120 مورد میراث فرهنگی و 104 فقره در بخش جهادکشاورزی صادر شده است.
وی با اشاره به عملکرد مشاغل خانگی و بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات این مشاغل، تصریح کرد: در این راستا 27 میلیارد و 800 میلیون تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته است.
 
*714 نفر برای مشاغل خانگی به بانک معرفی شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی به آمار پرونده‌های مشاغل خانگی معرفی شده به بانک‌های عامل اشاره کرد و ادامه داد: از 988 مورد مجوز صادر شده از سوی فنی و حرفه‌ای استان 714 مورد به بانک‌ها معرفی شده است.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول