اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

افزایش مرگ‌ و میر ناشی از سرطان در قزوین نگران‌کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: سال گذشته مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان در استان قزوین به 12 درصد افزایش یافته که این آمار بسیار نگران‌کننده است.

افزایش مرگ‌ و میر ناشی از سرطان در قزوین نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید اسکویی در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که در سالن اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان در استان قزوین به 12 درصد افزایش یافته است که مسئولان مربوطه برای کاهش این آمار باید برنامه‌های مؤثری را در این استان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال 85 شاخص مرگ و میر ناشی از سرطان در استان قزوین هشت درصد بوده است، ابراز داشت: این شاخص در سال گذشته به 12 درصد افزایش یافته است که باید مسئولان مربوطه در این استان برای کاهش این بیماری برنامه‌های منسجمی را انجام دهند.

اسکویی با اشاره به اینکه 37 درصد مرگ و میر استان قزوین مربوط به بیماری قلبی و عروقی است که نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، متذکر شد: مرگ و میر ناشی از حوادث نیز در سال‌های گذشته 12 درصد بوده که اکنون به 9 درصد رسیده است که باید در راستای کاهش این بیماری‌ها اقدامات مؤثرتری را بین مردم انجام داد تا این روند نزولی تا کاهش بیماری‌ ادامه یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار داشت: سرطان‌هایی که در کودکان ایجاد می‌شود اکنون با تشخیص به موقع 100 درصد قابل درمان است و فرد می‌تواند عمر طبیعی داشته باشد.

وی بیان کرد: طبق آمار 30 درصد علت سرطان‌ها رابطه مستقیم با تغذیه دارد که باید مسئولان مربوطه با اجرای برنامه‌های مختلف برای تغییر شیوه تغذیه مردم انجام دهند تا آمار سرطان را بین آنان کاهش دهند.

70 درصد علت سرطان‌ها مربوط به شیوه زندگی مردم است

این مسئول با اشاره به اینکه 70 درصد علت سرطان‌ها مربوط به شیوه زندگی مردم است، اذعان داشت: با تغییر شیوه زندگی می‌توان این بیماری را کاهش داد و همچنین با آموزش به مردم که چگونه به نحوه صحیحی زندگی کنند، می‌توان سلامت آنان را ارتقا داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه در گذشته زندگی اقشار مختلف جامعه کشاورزی بوده است، ابراز داشت: آنان بدون دغدغه و استرس فعالیت‌شان را انجام می‌دادند و همین امر موجب کمتر مبتلا شدن آنان به بیماری‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: اکنون زندگی ماشینی و تکنولوژی استرس‌های فراوانی به آحاد جامعه وارد می‌کند که باید مسئولان مربوطه با به کارگیری راهکارهای مطلوب این استرس را در بین آنان کاهش دهند تا آنان سالم‌تر زندگی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز داشت: هر خانواده‌ای که بتواند حداقل‌های علمی را پیرامون تغذیه بداند، می‌تواند 30 درصد از مبتلا شدن به سرطان پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه بیشتر معتادان اقرار می‌کنند که به دلیل دوست ناباب مبتلا به این معضل اجتماعی شده‌اند، اظهار داشت: با آموزش مهارت زندگی به دانش‌آموزان می‌توان به آنان جرأت نه گفتن به خواسته‌های غلط دوستان را آموخت تا آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه شوند.

اسکویی با بیان اینکه سلامتی مهم‌ترین سرمایه انسان است، ابراز داشت: متأسفانه این سرمایه به راحتی در جامعه به خطر می‌افتد که باید مسئولان مربوطه برنامه‌های مطلوبی را در شهر اجرا کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه افزایش ارتباط و اعتماد مردم موجب ارتقای این سرمایه می‌شود، اذعان داشت: شاخص این سرمایه در چند سال گذشته کاهش یافته است که این امر بروز مشکلاتی در جامعه می‌شود که باید با انجام اقدامات مؤثری از کاهش این شاخص در جامعه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه دو ارتباط کلامی و عاطفی در خانواده‌ها وجود دارد، اظهار داشت: اکنون سه درصد این ارتباطات در خانواده‌ها عاطفی و مابقی این ارتباط‌ها کلامی است که این امر موجب افزایش فاصله بین اعضای خانواده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: اعضای خانواده به ویژه والدین باید یاد بگیرند تا ارتباط عاطفیشان را با فرزندان ارتقا دهند تا محبت و صمیمیت بین آنان افزایش یابد.

این مسئول متذکر شد: کاهش ارتباط بین والدین و فرزندان موجب می‌شود تا فرزندانشان از آنان دور شوند و بیشتر با دوستانشان ارتباط برقرار کنند که تحقق این امر موجب بروز معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری در جامعه می‌شود بر این اساس باید والدین ارتباط عاطفی‌شان را با فرزندانشان ارتقا دهند تا آنان را در برابر این آسیب‌ها بیمه کنند.

انتهای پیام/77009/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول