اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم خبر داد

بیماری‌های قلب و عروق علت بیشترین مرگ و میر در جهرم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: علت اصلی 46.8 درصد مرگ و میرها در جهرم بیماری‌های قلب و عروق است و هشت درصد سالمندان در سال 90 و 41 درصد در سال 91 دچار مشکل فشار خون بودند.

بیماری‌های قلب و عروق علت بیشترین مرگ و میر در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، مهدی مصلی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علت اصلی 46.8 درصد مرگ و میرها در جهرم بیماری‌های قلب و عروق بوده که هشت درصد سالمندان در سال 90 و 41 درصد در سال 91 دچار مشکل فشار خون بودند.

وی با اشاره به غربالگری فشار خون افراد بالای 30 سال از هفته آینده در جهرم افزود: دومین علت تلفات در این شهرستان را حوادث غیرعمد تشکیل می‌دهد که 13.3 درصد مرگ و میرها ناشی از این امر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه 20 هزار سالمند این شهرستان زیر نظر مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند، گفت: 13 درصد بیماران دیابتی جهرم سالمندان هستند.

وی با اشاره به رشد 1.6 درصدی جمعیت این شهرستان، ابراز داشت: میزان رشد جمعیت در جهرم کمتر از میانگین رشد استان فارس و کشور است و این روند باید اصلاح شود.

مصلی نژاد با اشاره به برنامه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم با همکاری بهزیستی با عنوان یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌های روستایی این شهرستان، بیان کرد: در سال 90 بیش از 35 درصد کودکان دچار سوءتغذیه بودند.

وی با اشاره به اینکه در سال 85 بیش از یک‌هزار و 200 نفر در جهرم مبتلا به سالک بودند، خاطرنشان کرد: این میزان در سال 87 به 200 نفر و اکنون نیز به 167 نفر کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه در سال گذشته 34 هزار و 273 دانش‌آموز در 426 مدرسه و 357 دانشجو زیر نظر مراقبت‌های ویژه و معاینات غربالگری در تمام زمینه‌ها قرار گرفتند، تصریح کرد: همچنین 720 نفر از دانش‌آموزان نیز مورد معاینه دهان و دندان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 150 واحد تهیه و توزیع مواد غذایی توسط کارشناسان حوزه معاونت بهداشت مورد بازرسی قرار گرفته شدند، گفت: 97 درصد این مراکز هر ماه توسط بازرسان معاونت بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مصلی نژاد با بیان اینکه تاکنون 105 هزار نفر از مردم جهرم زیر نظر پزشک خانواده قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: همچنین 117 هزار نفر از اهالی روستاها از سال 85 زیر نظر پزشک خانواده روستایی قرار گرفتند.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول