اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی خبر داد

فشار خون دلیل اصلی مرگ‌ومیر شناخته شد/ 1.5 میلیارد نفر در جهان دچار عارضه فشار خون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه فشار خون و عوارض آن دلیل اصلی مرگ‌ومیر در دنیا است، گفت: هم‌اکنون 1.5 میلیارد نفر دچار عارضه فشار خون هستند.

فشار خون دلیل اصلی مرگ‌ومیر شناخته شد/ 1.5 میلیارد نفر در جهان دچار عارضه فشار خون

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در محل دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: هر سال با بررسی‌های نظام سلامت دنیا یک شعار بر اساس یک مشکل فراگیر انتخاب می‌شود و امسال شعار «فشار خون را جدی بگیریم» انتخاب شده است.

بیماری‌های غیر واگیر دار بیشترین عامل مرگ و میر در دنیا

وی با بیان اینکه بیماری‌‌های غیر واگیردار بیشترین مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: بیماری‌های غیر واگیردار مانند فشار خون و دیابت عامل اصلی بیماریها در دنیا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فشار خون و عوارض آن علت اصلی مرگ‌ومیر در دنیا است افزود: هم‌اکنون 1.5 میلیارد دچار عارضه فشار خون هستند.

وی از مبتلا بودن 18 تا 20 درصد افراد به فشار خون خبر داد و گفت: این تعداد از مبتلا بودن خود به فشار خون اطلاعی ندارند و باید در این راستا اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: 85 درصد مبتلایان به فشار خون بیماری آنها قابل کنترل نیست.

کنترل فشار خون 25 درصد سکته‌های قلبی را کاهش می‌دهد

مهدی‌زاده تصریح کرد: عوارض فشار خون بر سیستم بدن مانند چشم، قلب و کلیه اثر می‌گذارد و همچنین کنترل فشار خون سبب شده که 25 درصد سکته‌های قلبی و 12 درصد نارسایی‌های قلبی کاهش یابد.

وی در اعلام روز شمار هفته سلامت اذعان داشت: فشار خون، آموزش و سبک زندگی سالم، تغذیه سالم و امنیت غذایی، فشار خون همکاری بین بخش، فشار خون و اجتناب از مصرف دخانیات، فشار خون و فعالیت‌های بدنی و فشار خون بیماریابی و عوارض آن شعارهای هفته سلامت از 18 فروردین‌ماه جاری تا 24 فروردین‌ماه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی محور اصلی فعالیت‌های هفته سلامت را برجسته کردن و اطلاع ‌رسانی عوارض فشار خون دانست و عنوان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی چهره به چهره خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی به صورت همگانی در دستور کار است.

توزیع 10 هزار نسخه ویژه هفته سلامت در خراسان جنوبی

مهدی‌زاده از توزیع 10 هزار نسخه ویژه نامه هفته سلامت خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه نقاشی کودکان، زیرنویس در فیش‌های گاز و برق و همچنین زیرنویس در برنامه‌های صدا و سیما از فعالیت‌های هفته سلامت است.

وی متذکر شد: نصب شعار و بنر مربوط به هفته سلامت و همچنین برگزاری مراسم دوچرخه‌سواری بانوان در پارک بانوان از دیگر اقدامات هفته سلامت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی اذعان داشت: با همکاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فشار خون نمازگزاران نماز جمعه و همچنین پرسنل اداره‌ها گرفته می‌شود.

انتهای پیام/69015/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول