اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

بیشترین علت مرگ‌ومیر در کهگیلویه و بویراحمد ناشی از بیماری‌های قلب و عروقی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین علت مرگ‌و‌میر در این استان را ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: پیاده‌روی ارزان‌ترین ورزش است که در کاهش این بیماری‌ها مؤثر است.

بیشترین علت مرگ‌ومیر در کهگیلویه و بویراحمد ناشی از بیماری‌های قلب و عروقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسام‌الدین نبوی‌زاده در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد به علل توجه سازمان جهانی بهداشت به بیماری‌ فشار خون اشاره کرد و گفت: استفاده زیاد افراد از غذاهای پرنمک، فست‌فودها و رژیم‌های غذایی نامناسب باعث بروز بیماری فشار خون شده که این امر نیز مورد توجه سازمان جهانی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برپایی چادرهای سلامت به مناسبت هفته سلامت و همچنین کنترل فشار خون افراد بالای 30 سال در سطح شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فشار خون موجب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در جامعه می‌شود و دانش‌آموزان به عنوان سفیران بهداشتی در خانواده‌ها و جامعه محسوب می‌شوند، از این رو تقاضا داریم فرهنگ صحیح تغذیه را در خانواده و جامعه نهادینه کنند.

وی، بیشترین علت مرگ‌ومیرها در کهگیلویه و بویراحمد را ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین علل ابتلا به این بیماری‌ها مصرف دخانیات، کم‌تحرکی، مصرف زیاد گوشت قرمز و استفاده از غذاهای پرچرب و سرخ کردنی است.

این مسئول در تاکید به خانواده‌ها اذعان کرد: والدین می‌توانند از ابتدا با کنترل صحیح فرزندان خود از نشستن طولانی‌مدت در پشت میز کامپیوتر و تلویزیون جلوگیری کنند تا از میزان بیماری‌های قلبی و عروقی کاسته شود.

نبوی‌زاده عنوان کرد: بازی‌های رایانه‌ای باعث تنبلی کودکان می‌شود که این خود به نوعی بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد؛ از این رو ضروری است به منظور افزایش فعالیت بدنی و عدم استفاده از خوراکی‌های پرچرب و مضر آموزش‌های لازم به جامعه هدف داده شود.

ارزان‌ترین ورزش پیاده‌روی است/پیاده‌روی در کاهش بیماری‌های قلب و عروق مؤثر است

وی، پیاده‌روی را ارزان‌ترین ورزش عنوان کرد و گفت: به منظور کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون افراد می‌توانند این ورزش کم‌هزینه و سالم را در برنامه کاری خود قرار دهند و به صورت هفته‌ای، پیاده‌روی را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پایان اطلاع‌رسانی از بیماری‌های فشار خون، قلبی و عروقی و شناسایی بیماران دیابتی را از برنامه‌های مهم هفته سلامت برشمرد و متذکر شد: به منظور اطلاع‌رسانی کامل در هفته سلامت چادرهای سلامت در سطح استان برپا و اطلاع‌رسانی لازم جهت کنترل فشار خون و تشخیص دیابت در این مکان‌ها نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول