اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت بردسکن مطرح کرد

فشار خون؛ عامل اصلی مرگ و میر در بردسکن‌

رئیس مرکز بهداشت بردسکن گفت: سالانه به طور میانگین 400 نفر در شهرستان بردسکن فوت می‌کنند که فشار خون یکی از عوامل اصلی مرگ آنهاست.

فشار خون؛ عامل اصلی مرگ و میر در بردسکن‌

جمشید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: در شهرستان بردسکن 2 هزار و 700 نفر ‌مبتلا به فشار خون بالا هستند که از این تعداد 70 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه  در اجرای طرح غربالگیری فشار خون در بردسکن، 30 هزار نفر فشار خون آنها مورد کنترل قرار گرفت، خاطرنشان کرد: از این تعداد 2 هزار و 700 نفر فشار خون آنها بالای 14 بود که فشار خون این افراد هر ماه توسط بهورزان و هر سه ماه توسط پزشکان به صورت رایگان کنترل می‌شود و تمام آنها دارای پرونده در مراکز بهداشتی درمانی هستند.

وی از افزایش مبتلایان به بیماری‌های قلبی، عروقی همچون دیابت و دیگر بیماری‌ها غیر واگیردار در بردسکن خبر داد و گفت: سالانه به طور میانگین 400 نفر در شهرستان بردسکن فوت می‌کنند که فشار خون یکی از عوامل اصلی مرگ آنها است.

انتهای پیام /70021‌/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول