اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد:

داشتن نگاه آرمانگرایانه بدون توجه به نیاز فرهنگی مردم آفت است

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد داشتن نگاه آرمانگرایانه بدون توجه به نیاز فرهنگی مردم و یا درگیر نیازهای روز مردم شدن و غفلت از آرمان‌های فرهنگی را به عنوان آفت‌ها و ضعف‌های کار فرهنگی مطرح کرد.

داشتن نگاه آرمانگرایانه بدون توجه به نیاز فرهنگی مردم آفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره‎ای، جوانان و پژوهش‎های اجتماعی آستان قدس رضوی، علی‌اکبر عصارنیا در جلسه مشترک هیئت مدیره و شورای مدیران موسسه اظهار داشت: عدم توجه ویژه به مقوله فرهنگ و اهمیت آن در انجام برنامه‌ریزی‎ها از جمله ضعف‎هایی محسوب می‎شود که آسیب‎های آن در تمامی حوزه‎ها مشهود است.

وی با اشاره به وجود تهاجمات و تهدیدات بیگانگان ادامه داد: باید با افزایش دغدغه‎های فرهنگی مردم با استفاده از ظرفیت‏های موجود، در مقابل تهاجم‎های فرهنگی ایستادگی کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد افزود: تقویت ساختارها و تشکل‎های فرهنگی و همچنین تربیت و پررنگ‎تر کردن حضور نخبگان فرهنگی از جمله راهکارهای این امر محسوب می‌شود.

عصارنیا از داشتن نگاه آرمانگرایانه بدون توجه به نیاز فرهنگی مردم و یا درگیر نیازهای روز مردم شدن و غفلت از آرمان‌های فرهنگی را به عنوان آفت‌ها و ضعف‌های کار فرهنگی مطرح کرد و اظهار داشت: استفاده از فعالان و متولیان فرهنگی که از تعهد و تخصص کافی برخوردارند، می‌تواند تا حد زیادی از این آسیب‌ها ممانعت به عمل آورد.

عضو هیئت مدیره موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان قدس رضوی گفت: برای بهره‌گیری مناسب از فضای فرهنگی، باید نقطه هدف و جایگاه خود را در پازل مهندسی فرهنگی کشور مشخص کرده و فارغ از تمرکز روی حصول نتیجه در کوتاه مدت، وظایف فرهنگی خود را به طور صحیح به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: توجه به نخبه پروری و به انجام رساندن اقدامات اصولی در این راستا و همچنین داشتن برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و هدفمند در راستای امور تشکلی حوزه جوان، از دیگر اقدامات مورد نیاز در امور جوانان به شمار می‌رود.

عصارنیا آستان قدس رضوی را منبع بسیار عظیمی از ظرفیت‌های فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: تولید مدل‌های سبک زندگی با توجه به بیانات رهبری و استفاده از ظرفیت‌های رضوی و همچنین منطبق‌سازی اهداف و برنامه‌ها بر نقشه مهندسی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیگر حوزه‌های مورد نیاز و رسیدگی در زمینه امور فرهنگی است.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول