اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت مطرح کرد

لزوم براندازی فرهنگ غلط شکار در منطقه کهگیلویه

امام جمعه دهدشت در دیدار مسئولان محیط زیست کهگیلویه گفت: حفاظت از محیط زیست، نگهداری سرمایه‌های کشور است و باید فرهنگ غلط شکار در منطقه برانداز شود.

لزوم براندازی فرهنگ غلط شکار در منطقه کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عصر امروز مدیر و پرسنل اداره محیط زیست کهگیلویه با امام جمعه دهدشت دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این نشست با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی محیط‌بانان اظهار داشت: همه ما موظفیم از سرمایه‌های کشور محافظت کنیم.

امام جمعه دهدشت سرمایه‌های سرزمین مقدس و ولایی ایران را در واقع سرمایه اسلام خواند و تأکید کرد: اگر طبیعت و زیرساخت‌های اقتصادی خراب شوند دچار ضعف و سستی خواهیم شد.

وی با اشاره به این‌که امروزه دشمنان اسلام و شیعه به دنبال قدرت اقتصادی هستند، خاک، طبیعت و آب را سرمایه‌های عظیم برشمرد و گفت: باید از این منابع گرانبها محافظت داشته باشیم.

حسینی ولایت و آرمان‌های شهدا را انگیزه کار و تلاش دانست و افزود: باید فکر کنیم امروز در چه نقطه‌ای از تاریخ واقع شده‌ایم و برای چه زندگی می‌کنیم و مبارزه ما برای چیست.

امام جمعه دهدشت در ادامه افزود: خیلی‌ها برای خاک و آب و دیگر منابع زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند، کارشان مقدس و مورد ستایش است اما بالاتر از این‌ها، جریان اسلام و خداپرستی  و جریان تشییع است که باید مورد نظر واقع شود.

حسینی با بیان این‌که امروز حکومت ما مروج چنین تفکر و اندیشه‌ای است ابراز داشت: دشمنان برای این‌که نظام در نگاه مردم ناکارآمد جلوه شود با ابزار‌های متفاوت علیه این نظام وارد جنگ می‌شوند و  هدفشان براندازی نظام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تمرکز فعلی دشمن را روی مسائل اقتصادی خواند و تصریح کرد: اقتصاد هم نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که باید برای رشد آن همت به خرج داد.

حسینی ‌از زمین، هوا و طبیعت به عنوان ابزار توسعه اقتصاد نام برد و گفت: اگر این‌ها تخریب شوند طبیعتاً نمی‌توانیم کاری را پیش بریم.

وی با تأکید بر استفاده از نعمت‌های بزرگ و مواهب الهی در حوزه محیط زیست، به دو خطای بزرگ صنعتی در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در سال 82 عملیات احداث پتروشیمی و کارخانه سیمان در بهترین زمین‌های کشاورزی این شهرستان رقم خورد و به نتیجه‌ای هم نرسید.

حسینی در ادامه افزود: حتی اگر این دو پروژه راه‌اندازی هم شود منجر به  تخریب مزارع اطراف و بروز آسیب‌های جدی در بخش کشاورزی آن منطقه خواهد شد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: اگر از همان موقع چنین زمین‌هایی زیر سطح کشت می‌رفت سرمایه هنگفت و درآمد خوبی نصیب این شهرستان می‌شد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، به فرهنگ غلط شکار در منطقه اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد قدر پرندگان زیبا و ارزش حیات‌ این موجودات را نمی‌دانند و به محض دیدن، فوراً آنها را برای شکار نشانه می‌گیرند.

گفتنی است در ابتدای این نشست رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با تبیین آموزه‌های دینی در تأکید بر سلامت محیط زیست گفت: رهبر معظم انقلاب نیز مسئله محیط زیست را مسئله‌ای غیر تجملاتی بلکه حیاتی و اولویت‌دار می‌دانند.

علی‌پور از منطقه حفاظت شده خائیز به عنوان مهمترین مکان رشد حیات وحش شهرستان نام برد و اذعان داشت: شهرستان کهگیلویه به عنوان یکی از بهترین شهرستان‌های حفاظت از محیط زیست به لحاظ رشد 120 درصدی حفاظت قرار گرفته است.

وی خواستار تبیین مسائل مربوط به محیط زیست و فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت این مهم از سوی امام جمعه در تریبون نماز جمعه شد.

انتهای پیام/82016/ش‌40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول