اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

امروز معلم باید احساس خطر کند تا احساس تکلیف / نفوذ تهاجم فرهنگی دشمن به داخل خانه‌ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تهاجمی که دشمن در میدان فرهنگی به راه انداخته معلمان بیش از این که باید احساس تکلیف کنند مکلف به احساس خطر در برابر این هجمه هستند.

امروز معلم باید احساس خطر کند تا احساس تکلیف / نفوذ تهاجم فرهنگی دشمن به داخل خانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر روزی بگویند مسئولیت اجرایی نداری بهترین جایی را که انتخاب می‌کنم کلاس درس معلمی است.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بهترین شغل برای آبرو و عزتمندی در این دنیا و آن دنیا معلمی است که همه باید قدر آن را بدانیم.

وی که خود را معلمی از نسل دهه 50 می‌داند که معلمی را از سال 52 آغاز کرده است، افزود: اگر معلم ما قبل از هر چیز احساس تکلیف کند خواهد توانست مؤثر واقع شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: منتها امروز معلم بیش از آن که باید احساس تکلیف کند مکلف به احساس خطر است چرا که دشمن در میدان فرهنگی تا پشت سفره‌های مردم آمده است.

وی شرایط کنونی را حساس و ویژه دانست و با بیان خاطره‌ای ادامه داد: متأسفانه ما بسیاری از خواب‌های دشمن را جدی نمی‌گیریم ولی آن‌ها همه کارهای ما را زیر نظر داشته و جدی تلقی می‌کنند.

صابری افزود: چندین سال پیش وقتی عزم خانه خدا کرده بودم کتاب مفاتیحی کوچک و قدیمی را برای ذکر در اسباب سفرم جاسازی کردم ولی مأموران سعودی پس از جست‌وجو و تفتیش بدنی آن را مصادره کردند و 4 ساعت در فرودگاه جده بازداشت بودم تا این که توانستم با لطایف‌الحیلی از چنگ آن‌ها فرار کنم.

وی گفت: اما در کشور ما امروز در سر چهارراه‌ها سی‌دی‌های غیر فرهنگی و در برخی شهرها کتاب‌های مستهجن و ضد دینی و اخلاق به فروش می‌رسد و کسی آن‌گونه که باید و شاید دنبال جمع کردن این موضوعات نیست.

وی معلمی را به درستی شغل و حرفه انبیا دانست و گفت: امروز کسانی که وارث راه و روش انبیا هستند باید احساس تکلیف کنند و در مقابل خطراتی که قشر جوان و نوجوان ما را تهدید می‌کند از خود همت به خرج داده و برای رفع بلایا تلاش کنند.

وی مهم‌ترین وظیفه معلم در برهه کنونی را ضرورت تبیین حفظ حجاب در مدارس دانست و گفت: این‌که دشمن تا پشت سفره خانواده‌ها آمده یکی از دلایل آن وضعیت حجاب است.

صابری وضعیت حجاب را خیلی بهتر از چند سال پیش ندانست و گفت: این یعنی که ما در مقوله حجاب و فرهنگ‌سازی آن خوب کار نکرده‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وظیفه معلمین در این زمینه را سنگین دانست و گفت: معلم باید چک کند که چرا رفتار دانش‌آموز 9 یا 15 ساله‌اش در زمینه پوشش تغییر کرده و چه عاملی موجب شده که برخی دختران از خانه که قدم بیرون گذاشته چادرها را تا کرده و در کیف‌ها می‌گذارند.

انتهای پیام/2571‌/ش‌30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول