اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف گلستان:

بقاع متبرکه نقطه مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: باید از ظرفیت‎های فرهنگی امامزادگان استفاده بهینه شود تا به وسیله آن انحرافاتی که دشمنان برای جوانان به وجود آورده‎اند را خنثی کنیم.

بقاع متبرکه نقطه مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسن دارابی صبح امروز در جمع هیئت امنا و روحانیون استان گلستان اظهار داشت: موضع‎گیری رسانه‎های بیگانه بر ضد امامزادگان و بقاع متبرکه نشان می‎دهد که سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‎خواهد مردم هوشیار و ولایتمدار ما را، با حرف و حدیث‎های دروغین و اینکه امامزادگان فاقد شجره‌نامه هستند، گول بزند تا علاقمندی آنها را نسبت به اهل‎بیت (ع) کم کند.

*بقاع متبرکه نقطه مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری متذکر شد: نباید با خواب‌نمایی و شایعه‌پراکنی بگذاریم امامزادگانی دروغین بنا شود و یا اماکن مقدسی که در طول چند صد سال مورد احترام مردم بوده است، از بین بروند.

دارابی ادامه داد: تدبیر امام امت نسبت به مسئله بقاع و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی سبب شد تا تهاجم رسانه‌های بیگانه نسبت به دشمنی و فرافکنی نسبت به امامزادگان بی‌اثر باشد.

وی بیان داشت: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند بیگانگان فکر نمی‎کردند که با تدبیر مقام ولایت، سنگر دیگری به نام بقاع متبرکه ایجاد و در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان ایستادگی کند.

*سالانه بیش از 110 برنامه فرهنگی در اماکن متبرکه اجرا می‎شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه ملجأ و مأوای کودکان، نوجوانان و جوانان در چند سال اخیر قرار گرفته است، ابراز داشت: اجرای بیش از 110 برنامه فرهنگی در اماکن متبرکه در طول سال توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند.

دارابی برنامه‎های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، تربیت حافظان و قاریان، نشاط معنوی، ولایت علوی و اکمال دین نبوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و نیز ویژه برنامه‎های هفته وقف و معرفی موقوفات و بقاع متبرکه در سراسر کشور را از جمله برنامه‎های فرهنگی در بقاع متبرکه عنوان کرد.

وی توجه به گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) و احترام به امامزادگان در جامعه را با اهمیت خواند و افزود: باید ویژگی‎های معصومین و فرزندان آنها مورد توجه مردم قرار گیرد تا فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه گسترش و ترویج شود.

*امامزادگان جزو افتخارات و عزت ایران اسلامی است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان بر لزوم احترام به امامزادگان تاکید کرد و گفت: امامزادگان از نسل امامان هستند که باید به آنها احترام گذاشته و از فضائل آنها در زندگی استفاده شود.

دارابی با اشاره به اینکه وجود امامزادگان سبب افتخار و عزت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: کوچه اهل بیت (ع) بن‌بست ندارد و این خطی است که قرآن به ما می‎دهد و امروز می‎بینیم که رهبر معظم انقلاب نیز به چه میزان نسبت به امامزادگان و اماکن متبرکه علاقمند هستند.

انتهای پیام/83001/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول