اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه استان زنجان:

اغلب تصادفات در محورهای فرعی و خارج از جاده رخ می‌دهد

جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه اغلب تصادفات در محورهای فرعی و خارج از جاده رخ می‌دهد، گفت: طی هفته گذشته 398 خودرو در جاده‌های زنجان توقیف شده است.

اغلب تصادفات در محورهای فرعی و خارج از جاده رخ می‌دهد

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع تصادفات جاده‌ای در استان عدم توجه به جلو رانندگان است.

وی با اشاره به اینکه بی‌دقتی رانندگان و نداشتن تمرکز حین رانندگی موجب کاهش دقت آنها در امر رانندگی می‌شود، اضافه کرد: به رانندگان توصیه می‌شود موضوعات مطرح شده در قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند.

جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه درصد بالایی از تصادفات به علت بی‌دقتی رانندگان اتفاق می‌افتد، افزود: سرعت بالا نیز یکی از دلایل مهم تصادفات محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از رانندگان بدون توجه به نصب تابلوهای سرعت، برای رسیدن به مقصد عجله کرده و این امر موجب بروز تصادف می‌شود.

شیرمحمدی با بیان اینکه عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد همواره موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود، افزود: سرعت بالا موجب عدم توانایی راننده بر کنترل وسیله نقلیه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ماموران پلیس راه استان به منظور تامین امنیت جاده‌ها و همچنین جلوگیری از تردد خودروهای متخلف اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند، اضافه کرد: طی یک هفته گذشته 398 خودروی متخلف در جاده‌های استان متوقف شده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه در مدت مذکور 163 موتورسیکلت متخلف نیز متوقف شده است، افزود: اغلب این موتورسیکلت‌سواران به عدم استفاده از کلاه ایمنی و سرعت بالا متوقف شدند.

وی در ادامه با اشاره به وقوع 16 تصادف جرحی در جاده‌های استان اضافه کرد: این تصادفات موجب مجروح شدن 18 نفر شده است.

شیرمحمدی همچنین به وقوع دو فقره تصادف فوتی اشاره کرد و گفت: این تصادفات منجر به فوت سه نفر شده است.

وی در ادامه با اشاره به علت تصادفات رخ داده، گفت: با بررسی‌های به عمل آمده اغلب تصادفات در محورهای فرعی و خروج از جاده اتفاق می‌افتد.

جانشین پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: بر حسب زمان نیز اغلب تصادفات در بین 6 صبح تا 12 ظهر رخ داده است.

وی در پایان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد عدم رعایت نکات ایمنی موجب وارد آمدن خسارات جانی و مالی بسیاری می‌شود.

انتهای پیام/73005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول