اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه خمینی‌شهر و سمیرم:

مردم در انتخابات از طائفه‌گرایی پرهیز کنند/ انتخابات جلوه‌گاه حماسه‌ سیاسی

امام جمعه خمینی‌شهر گفت: مردم در انتخابات خود از محله‌گرایی و طائفه‌گرایی پرهیز کنند و ملاک عمل و انتخاب مردم افراد توانمند برای حل مشکلات شهر باشد.

مردم در انتخابات از طائفه‌گرایی پرهیز کنند/ انتخابات جلوه‌گاه حماسه‌ سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، حجت‌الاسلام عباس رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت از تمام افراد توانمند و دلسوز برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر اظهار کرد: چهارمین دوره شورای اسلامی شهر باید توسط افرادی توانمند و پیگیر برای حل مشکلات مالی شهرداری و جذب و ایجاد منابع درآمدزا اداره شود.

وی افزود: توصیه من این است افرادی که توانمندی و شرایط لازم برای مسئولیت شورای شهر را ندارند وارد این عرصه خطیر نشوند.

امام جمعه خمینی‌شهر با اشاره به اینکه سرنوشت مردم در دست شورای شهر آینده است، افزود: مسئولیت شورای شهر تشریفاتی نیست که هرکسی هوس حضور در آن را داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور افراد فاقد شرایط لازم و ضعیف باعث خرد شدن نتایج آراء می‌شود بنابراین لازم است افراد توانمند و واجدین شرایط وارد انتخابات شوند و افراد ضعیف برای رضای خدا کنار بکشند.

رحیمی تأکید کرد: امام جمعه و نهادهای زیر مجموعه آن هیچ‌گونه دخالتی برای معرفی افراد در انتخابات شورای شهر نمی‌کنند.

وی افزود: ثبت نام در انتخابات شورا و حق انتخاب افراد توسط مردم آزاد است، مردم در انتخاب خود نامزدهای انتخاباتی را خوب ارزیابی و بهترین افراد و واجدین شرایط را انتخاب کنند.

امام جمعه خمینی‌شهر اضافه کرد: مردم در انتخاب خود از محله‌گرایی و طائفه‌گرایی پرهیز کنند و ملاک عمل و انتخاب مردم افراد توانمند برای حل مشکلات شهر باشد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: حکومت اسلامی باید در مقابل دشمنان قوی باشد چرا که زمانی که اسرائیل و دشمنان بدانند کشور ما از نظر نظامی مجهز است، هیچ‌گاه جرأت حمله به ما را ندارند.

رحیمی خاطرنشان کرد: آمادگی و حضور گسترده مردم در انتخابات جاری و دفاع مردم از انقلاب باعث ترس دشمنانمان می‌شود.

وی با اشاره به سالروز ارتش گفت: مانور نظامی و رونمایی از تجهیزات نظامی جدید ارتش باعث ایجاد دلهره در دشمنان نظام می‌شود.

امام جمعه خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه نظام ما مدافع تولید سلاح‌های کشتار جمعی نیست گفت: صحبت‌های دشمنان ما در خصوص تولید سلاح‌های اتمی یک نوع بازی تبلیغاتی است.

* انتخابات جلوه‌گاه حماسه‌ سیاسی 

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت الاسلام سید حبیب‌الله موسوی امام جمعه سمیرم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تقوای الهی را تنها راه خودسازی و تقرب به خدا دانست و اظهار کرد: جلوه‌گاه حماسه‌سیاسی در 24 خرداد ماه پای صندوق‌های رأی نمایان می‌شود.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در سوگواره یاس نبوی در صحن امامزاده سلطان ابراهیم سمیرم افزود: طرح توسعه و تکمیل این امامزاده که امامزاده شاخص شهرستان است با روند بسیار خوبی در حال پیشرفت است.

امام جمعه سمیرم با اشاره به دهه افتتاح حساب 100 حضرت امام (ره) و سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در راستای فرمایش امام (ره) برای تامین مسکن اقشار نیازمند جامعه حساب 100 را فراموش نکنید.

وی در ادامه با بیان اینکه احیای فرهنگ اسلامی بر همه افراد جامعه مسلمان واجب است تصریح کرد: با گذشت 34 سال از عمر انقلاب هنوز در جامعه ما مسئله حجاب و عفاف به عنوان یک معضل مطرح است که نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش بیشتر است.

موسوی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف به عنوان یک تکلیف الهی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از دین مبین اسلام و باورهای دینی‌ خود دفاع کنیم، باید عفاف و حجاب را به بهترین شکل رعایت کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه دولت احمدی‌نژاد خدمات و تلاش‌های ارزشمندی را دارد ولی با این وجود افرادی در این دولت سودجو هستند.

امام جمعه سمیرم با انتقاد شدید از گرانی قیمت طلا و خودرو در بازار ایران گفت: امروزه داشتن این ابزار تجملات محسوب نمی‌شود بلکه زندگی مردم به این ابزار بستگی دارد و به دلیل همین گرانی و افزایش قیمت‌ها زندگی بسیاری از افراد با مشکل روبرو شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی همه چیز باید تحت قانون باشد و مسئولان و دولت‌مردان وظیفه دارند که مشکل گرانی و اشتغال را رفع کنند.

موسوی همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: جلوه‌گاه حماسه‌ سیاسی در 24 خرداد ماه پای صندوق‌های رأی نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که روحیه خدمتگزاری دارند باید پیش‌قدم شوند و در این انتخابات به عنوان داوطلب ثبت نام کنند.

انتهای پیام/2301/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول