اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

سپاه پاسداران وظیفه صیانت از کیان انقلاب اسلامی را برعهده دارد

امام جمعه زاهدان گفت: سپاه پاسداران وظیفه خطیر صیانت از کیان انقلاب اسلامی را برعهده دارد.

سپاه پاسداران وظیفه صیانت از کیان انقلاب اسلامی را برعهده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس اظهار داشت: روز بزرگداشت سعدی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره)، سالروز وفات ام‌البنین و روز تکریم خانواده شهدا و سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس را در پیش داریم.

وی افزود: واقعه صحرای طبس به عنوان یک اتفاق میمون در تاریخ انقلاب ثبت شد زیرا که در این واقعه به لطف پروردگار شن‌های کوچک بیابان بر نشانه‌های بزرگ قدرت مادی پیروز شدند.

خطیب جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: سپاه پاسداران در حالی سی و پنجمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد که از همان ابتدای شکل‌گیری علیه این تشکل مردمی توطئه‌چینی کردند.

سلیمانی ادامه داد: اما امام خمینی (ره) با نگاه تیزبینانه خاص، سپاه را در همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب در ایران تأسیس کرد تا در کنار ارتشیان و نیروی انتظامی در مقابل گروهک‌ها و متجاوزگران به خاک میهن اسلامی بایستند.

این مسئول اضافه کرد: سپاه پاسداران وظیفه خطیر صیانت از کیان انقلاب اسلامی را برعهده دارد و هرگاه این مقوله به مخاطره بیفتد این نهاد بالنده و مقدس حضور جدی در میدان پیدا می‌کند.

امام جمعه زاهدان از رشد 30 درصدی گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: تمام اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان وظایف خود را در قبال مسافران و گردشگران نوروزی به‌خوبی ایفا کردند، اما در این میان شرکت نفت در تأمین سوخت ماشین‌های مسافرتی غفلت کرد که امیدواریم دیگر شاهد این گونه اتفاقات در استان نباشیم، زیرا که بر پیکره صنعت گردشگری استان لطمه می‌زند.

سلیمانی برپایی آیین تجلیل از خادمان تسهیلات سفرهای نوروزی در ورزشگاه آزادی را یک برنامه هزینه‌بر دانست و خاطرنشان کرد: دعوت از خادمان تسهیلات سفرهای نوروزی استان‌ها در ورزشگاه آزادی یک برنامه هزینه‌بر بود که با توجه به تحریم‌های موجود از سوی بیگانگان و افراد خودفروخته داخلی نباید برگزار می‌شد و این مراسم رنگ و بوی خاصی داشت.

وی به زلزله 7.7 ریشتری سراوان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: زمین لرزه سراوان که کانون آن گشت بود نه‌تنها استان را لرزاند بلکه کشورهای هندوستان، پاکستان، قطر، بحرین، دوبی و برخی از استان‌های همجوار از جمله فارس، کرمان و خراسان جنوبی را تکان داد.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: اگر از عمق 97 کیلومتری زمین لرزه و پراکندگی آنها چشم‌پوشی کرد لطف پروردگار بود که این حادثه خوشبختانه تلفاتی به جز یک نفر نداشت.

گفتنی است، پس از نماز جمعه، اقامه نماز شکرانه در مصلای قدس زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/75002/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول