اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده عنوان کرد

سپاه قدرتمندترین نیروی نظامی جهان

امام جمعه لنده با اشاره به سالروز تشکیل سپاه گفت: سپاه قدرتمند‌ترین نیروی نظامی در سطح جهان بوده که در طول 35 سال توانسته به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد.

سپاه قدرتمندترین نیروی نظامی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت الاسلام عباس عبدالملکی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده  با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی مناسب زندگی اسلامی بوده که با پیروی از آن حضرت می‌توانیم به اوج سربلندی و عزت برسیم.

وی با اشاره به تشییع شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، افزود: سال 92 برای مردم لنده با عطر و بوی فرهنگ شهادت شروع شد.

امام جمعه لنده با بیان این‌که شهدای گمنام قریب به 30 سال از شهادتشان می‌گذرد، گفت: مردم ایران شهدا را فرزندان ملت می‌دانند و برایشان قوم و قبیله‌ ملاک نیست.

حجت‌الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: مردم لنده در استقبال از شهدای گمنام این مهم را به تصویر کشیدند و به دشمنان انقلاب این هشدار را دادند که ملت ایران از آرمان‌های شهدا عقب‌نشینی نکرده و با آن‌ها پیوند ناگسستنی بسته‌اند.

وی افزود: اگر چه مشکلات اقتصادی و فشارهای مختلف بسیار است اما مردم لنده باشکوه‌ترین حماسه سیاسی را رقم زدند و روز 25 فروردین در تاریخ مردم این شهرستان ماندگار شده است.

*مردم پا به پای انقلاب و نظام در حرکتند

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به سیاه نمایی عده ای مخالف نظام نسبت به بی تفاوتی مردم با نظام، گفت: کسانی که سیاه نمایی می‌کنند و می‌گویند مردم از نظام فاصله گرفتند با حضور مردم در این صحنه جواب خود را گرفته‌اند و فهمیدند این ملت را از آرمان‌هایشان جدا کردن کاری بس دشوار است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی اذعان داشت: مردم از حرکت پابه پای انقلاب و نظام خسته نیستند و دست بیعت با نظام و انقلاب و رهبری دادند و پای آن را با خونشان امضاء کردند و از ولایت و نظام جدا نخواهند شد.

وی با اشاره به حضور مردم در مراسمات معنوی که بعد از حضور شهدا در شهر لنده برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مراسمات ادعیه و مناجات با استقبال خوب مردم روبرو شده و به حق باید گفت که شهدا بزرگترین کار فرهنگی را در شهرستان لنده کلید زدند.

امام جمعه لنده با تقدیر از مردم لنده خطاب به مسئولان گفت: در ساخت یادمان شهدا تعلل به خود راه ندهید و آن را آغاز کنید تا امکانات رفاهی بهتری در اختیار مردمی که برای زیارت قبور شهدای گمنام در تپه نورالشهدا حضور می‌یابند، مهیا گردد.

* سنت اهدا عضو دومین هدیه سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به مردم لنده

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه با اشاره به اهداء اعضای جوان مرگ مغزی لنده‌ای به بیماران نیازمند، افزود: جان انسانی را در آئین اسلامی نجات دادن با ارزش‌ و ستودنی است و خانواده مرحوم مهری کتج این دستور الهی را با گذشتن از فرزند خود به نهایت رساندند.

وی تصریح کرد: آنان سنتی بس والا و ارزشمند را در شهرستان لنده کلید زدند که این برای همیشه در تاریخ این شهرستان به یادگار خواهد ماند و به نیکی از آن یاد می‌شود.

* 18 روستا حد نصاب تشکیل شورا را دارند

حجت‌الاسلام عبدالملکی به آغاز ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در شهرستان لنده 18 روستا به حد نصاب تشکیل شورا رسیدند که از مردم این روستا خواهشمندیم در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشند و افرادی کاردان و با تجربه را انتخاب کنند.

وی شایسته‌سالاری را امری مهم دانست و گفت: اگر روستایی در تشکیل شورای خود سهل‌انگاری و غفلت کند باید بداند که خدمات رسانی و تشکیل دهیاری برای آن‌ها سخت خواهد شد.

امام جمعه لنده گفت: طایفه‌گرایی و حضور مردم روستا در شهر برای رأی دادن کار صحیح نبوده و از نظر اسلام و شرع مطرود است.

وی افزود: ملاک انتخاب را توانمندی ، تخصص و صلاحیت افراد قرار دهید چراکه این در سرنوشت شهر و روستای شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام عبدالملکی با اشاره به حضور حماسی مردم گفت: مردم لنده دومین حماسه سیاسی سال 92 خود را با حضور در انتخابات رقم می‌زنند.

وی افزود: نمایندگان باید از تبلبغات زودرس و تخریب رقیبان حذر کنند چرا که این در نظر مردم و قانون مترود بوده و به نفع آن‌ها نخواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب صحنه سیاسی کشور را به میدان نبرد تشبیه کرده و از مردم خواستند با حضور خود این نبرد را به نفع مردم و انقلاب به پایان برسانند.

وی افزود: در این نبرد سیاسی یک طرف ملت ایران قرار داشته و طرف دیگر استکبار جهانی و نظام سلطه که در صدد ناامن جلوه‌دادن کشور هستند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی مهمترین وسیله برای افتخار آفرینی در حماسه سیاسی را همدلی مردم و مسئولان خواند و گفت: با هم بودن و از اختلافات چشم‌پوشی کردن بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

وی افزود: اهل بصیرت کسی است که از هم‌اکنون بتواند شیطنت‌های دشمنان را تشخیص داده و در مقابل آن ایستادگی کند.

*نصب دیجیتال 20 شبکه در سالروز ولادت حضرت زهرا در لنده

امام جمعه لنده با اشاره به تماس تلفنی مدیر کل صدا و سیما افزود: طبق قول مدیرکل صدا و سیما در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) دیجیتال 20 کانال در لنده نصب می‌شود.

* قولی که 6 ماه به طول انجامید و به سرانجام نرسید

حجت‌الاسلام عبدالملکی با بیان این‌که مشکل اینترنت به یک مشکل عظیم تبدیل شده و فقط در لنده و چند نقطه از استان این مشکل وجود دارد خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

وی به قول 45 روزه مدیرکل مخابرات اشاره و گفت: قول 45 روز مدیرکل مخابرات از 6 ماه فراتر رفت و عملی نشد.

*سپاه قدرتمندترین نیروی نظامی در جهان

امام جمعه لنده با اشاره به سالروز تأسیس سپاه اظهار کرد: سه عامل باعث موفقیت در سپاه شده، اخلاص، بصیرت و آگاهی آنان همراه با ولایتمداری و ولایت پذیری.

وی با این‌که سپاه 35 ساله شد گفت: امروز سپاه به رشد کامل رسیده و برای رسیدن به این مقطع فراز و نشیب‌های فراوانی را تحمل کرده‌ است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی افزود: از انحلال تا ادغام را سپاه پشت سر گذاشت و امروز به عنوان یکی از مجهزترین سیستم نظامی در سطح جهانی به موفقیت‌های بزرگی در حوزه نظامی و امنیتی دست‌ یافته است.

وی به سالروز وفات ام‌البنین(س) مادر حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد و گفت: اگر صبر مادران شهدا نبود این پیروزی و این افتخارات نصیب ملت ایران نمی‌شد.

*انقلاب اسلامی کشتار مردم را محکوم می‌کند

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به کشتار روز افزون مردم در سطح جهان اذعان داشت: جمهوری اسلامی با هرگونه کشتار در هر نقطه‌ای از جهان حتی تگزاس آمریکا مخالف بوده و آن را محکوم می‌کند.

وی افزود: کشتن افراد بیگناه و ترور مردم در شهرهای مختلف پاکستان و سوریه و دیگر کشور یک سناریو از پیش تعیین شده بوده که صهیونیسم و آمریکا آن را طراحی کرده اند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: اقدام به تهدید ایران توسط اسرائیل چیزی جز شکست را برای او در پی نخواهد داشت و قوای نظامی ایران هرگونه حرکتی از سوی اسرائیل را بدون پاسخ نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/82013/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول