اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

شکست آمریکا در طبس همانند شکست سپاهیان ابرهه بود

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس گفت: شکست آمریکا در صحرای طبس مانند شکست سپاهیان ابرهه بود و خداوند برای حفظ جمهوری اسلامی و ملت ایران از شن‌های کوچک‌تر از سجیل استفاده کرد.

شکست آمریکا در طبس همانند شکست سپاهیان ابرهه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مسجد امام با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه تقوا کلید همه رستگاری‌ها و نجات‌‌دهنده انسان از هرگونه بندگی و ذلت است، در بیان ویژگی‌های غیبت، اظهار کرد: غیبت از گناهان کبیره بوده که موجب فسق می‌شود و انجام دهنده آن از ویژگی‌های ذکر شده از انسان فاسق بهره‌ می‌برد.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در مورد آثار غیبت، تصریح کرد: «کسی که به مکانی رود که در آن غیبت می‌کنند، نخستین قدم وی در جهنم است و خداوند روز قیامت پنهانی‌های وی را آشکار می‌سازد.»

وی با بیان اینکه غیبت از  اعتبار انسان در پیشگاه خداوند و مردم می‌کاهد، ادامه داد: تهمت به کافر به دلیل دروغ بستن حرام است اما غیبت کافران حرام نیست.

طباطبائی‌نژاد در بیان مواردی که غیبت حرام نیست، گفت: در موردی که شنونده و یا خواننده غیبت از عیب شخص غیبت‌شونده آگاهی داشته باشد، غیبت حرام نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مشورت نیز غیبت حرام نیست، خاطرنشان کرد: البته این مطلب مبنی بر این است که فرد مشورت‌دهنده تا حد نیاز مشورت‌کننده صحبت کند.

خطیب نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه غیبت ظالم برای مظلوم حرام نیست، تصریح کرد: این موضوع مشروط بر این است که مظلوم تنها نزد کسی که احتمال می‌رود که بتواند به او کمک کند از ظالم صحبت کند.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: جوانان مؤمن در زمان انقلاب  جذب این ارگان شده و نیت خالص خود را به اثبات رساندند.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به اینکه پاسداران کنونی نیز با اعتقاد قوی‌تر در جای خود از انقلاب دفاع خواهند کرد، گفت: سپاه و ارتش باید در کنار هم به خدمت به مردم و جمهوری اسلامی بپردازند.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و مناسبت احترام و تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: امیدوارم این عزیزان ارزش خود را دانسته و تا آخرین لحظه با ایشان همراهی کنند.

انتهای پیام/2301/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول