اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول‌ دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

حفاظ قرآنی در اردبیل تجلیل می‌شوند / نهضت حفظ قرآن مورد غفلت قرار نگیرد

مسئول ‌دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در همایشی که روز پنجشنبه در اردبیل برگزار می‌شود از حفاظ قرآن کریم در استان اردبیل تجلیل می‌شود.

حفاظ قرآنی در اردبیل تجلیل می‌شوند / نهضت حفظ قرآن مورد غفلت قرار نگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر صبح امروز در نشست مشورتی با تشکل‌ها و انجمن‌های قرآنی در اردبیل اظهار داشت: این مراسم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم و چهره‌های شاخص در این زمینه انجام می‌شود که سعی خواهیم کرد با راهبردهای صحیح موضوع مورد تاکید حفظ قرآن از جزء آسان و ساده را به سوی جزء دشوار داشته باشیم تا در یک روند حرکتی در پنج سال آینده حافظان بی‌شماری را در استان پرورش داده و تحویل جامعه دهیم.

وی با اعلام اینکه نباید نهضت عظیم حفظ قرآن مورد غفلت قرار گیرد چرا که رهبری فرزانه انقلاب بر اهمیت و جایگاه این موضوع تاکید دارند، خاطرنشان کرد: ما یقین داریم نور قرآن می‌تواند جامعه را مهذب کرده و بسیاری از آسیب‌ها و نارسایی‌ها را برطرف کند.

مسئول ‌دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان رغبت بیشتری برای حفظ قرآن آن هم به صورت اصولی دارند، یادآور شد: سیاست‌گذاری‌ها و راهبرد‌ها در این زمینه باید به گونه‌ای تعریف و تبیین شود تا انگیزه حفظ قرآن در نسل آینده شکل گرفته و با همراهی مربیان و اساتید در این زمینه بتوان به توفیقات خوبی دست یافت.

صابر با اعلام اینکه در همایش تجلیل از حفاظ از 400 چهره قرآنی استان اعم از قاریان، پیشکسوتان و فعالان این عرصه تجلیل می‌شود، گفت: در این آیین به صورت ویژه از مربیان، اساتید و پیشکسوتان حوزه قرآنی تجلیل خواهد شد تا یک فرایند رغبت‌افزا را در حوزه آموزش،‌ یادگیری و حفظ قرآن کریم شاهد باشیم.

این مسئول به برخی برنامه‌های امسال دار‌القرآن در جهت بسط و گسترش فرهنگ حفظ و تلاوت قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: آنچه که در این مورد یک حرکت تاثیر‌گذار و شایان توجه محسوب می‌شود اهتمام جدی به حوزه فرهنگ‌سازی است که خود این امر می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول ‌دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آموختن شیوه‌های نوین حفظ قرآن کریم را یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه همه دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی می‌توانند تبلیغات اسلامی و نهادهای موثر در حوزه تربیت قرآنی را یاری کنند.

انتهای پیام/2122/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول