اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی

خبرنگار فارس در سنندج تجلیل شد

خبرنگار خبرگزاری فارس سنندج در مراسمی که به مناسبت سالروز هنر انقلاب اسلامی و شهادت شهید آوینی در سنندج برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفت.

خبرنگار فارس در سنندج تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این مراسم که ظهر امروز در سالن شماره 2 پردیس سینما بهمن سنندج با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان استان برگزار شد، شیرین مرادی و 10 نفر از هنرمندان و برترین‌های هنر استان تجلیل شدند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان در این مراسم از برگزاری سه جشنواره فرهنگی هنری تا پایان سال‌جاری در استان خبر داد و ‌اظهار کرد: در سال گذشته نیز سه جشنواره هنرهای تجسمی، تئاتر و نمایش و ادبیات داستانی توسط سازمان بسیج هنرمندان استان در شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد.

علی‌عباس داوودنیا با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان در حوزه جذب و سازماندهی هنرمندان و برنامه‌های تخصصی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: جذب هنرمندان متعهد و سازماندهی آنها در قالب گروه‌ها و شوراها طی چند سال اخیر با جدیت در این سازمان دنبال شده است.

یکی از نویسندگان استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروزه در دنیا مفاهیم جدیدی گسترش یافته است، اظهار کرد: جنگ نرم یکی از این مفاهیم است که از بدو شکل‌گیری تمدن‌های مختلف از عملیات‌های روانی برای پیروز شدن در برابر دشمنانشان از آن استفاده کرده‌اند.

به گفته بهروز خیریه، در جهان امروزی صاحبنظران قدرت را به دو قسمت قدرت سخت و نرم تقسیم کرده‌‌اند و در تمام دنیا برای مقابله با دشمنان خود از این دو قدرت استفاده می‌کنند.

وی از زبان هنر به عنوان یکی از قوی‌ترین ابزار در جنگ نرم نام برد و گفت: بسیاری از کشورها با استفاده از ابزارهای گوناگون به ویژه زبان هنر توانسته‌اند بر کشورهای دیگر تأثیر بگذارند.

این نویسنده پایه و اساس همه رسانه‌های نوین را قلم عنوان کرد و گفت: با وجود پیشرفت‌های عظیم در حوزه رسانه هنوز قلم جایگاه خود را حفظ کرده و نقش مهمی در دنیای مدرن امروزی دارد.

به گفته خیریه، خمیرمایه بسیاری از هنرها قلم است چرا که ساخت یک اثر هنری در بخش سینما نیز بدون نوشتن یک فیلمنامه غنی و خوب امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه قلم رکن رکین در هر رسانه‌ای است،‌ خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم در دنیای امروزی نه تنها از جایگاه قلم کاسته نشده است بلکه نیاز به آن بیش از گذشته احساس می‌شود.

این هنرمند پیشکسوت کردستانی تصریح کرد: امروز با گسترش علوم نیاز به کتاب و کتابخوانی سیر صعودی بیشتری پیدا کرده است.

خیریه برگزاری همایش و جشنواره‌های مختلف به منظور تجلیل از جایگاه هنرمندان و نام‌آوران اهل قلم را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: مسئولان باید اجرای برنامه‌های استراتژیک را برای حمایت از قشر هنرمند در دستور کار خود داشته باشند.

به گفته وی،‌ حمایت مسئولان از هنرمندان معتقد و متعهد در جامعه در حقیقت نوعی حمایت از تولیدات سالم هنری برای ترویج و تبیین بیش از پیش انقلاب و ارزش‌های الهی آن است.

عضو شورای بسیج هنرمندان کردستان نبود برنامه‌های مداوم و اساسنامه برای تعیین هنرمندان نخبه را از مهم‌ترین نیازهای جامعه هنری استان دانست و افزود: به چاپ نرسیدن آثار هنرمندان یکی دیگر از مشکلات جامعه هنری استان است که باید از سوی متولیان فرهنگی کردستان مورد توجه قرار گیرد.

به گفته خیریه، حمایت، چاپ و نشر آثار هنرمندان فعال ضمن ماندگار کردن این آثار موجب تشویق و ترغیب هنرمندان به ارائه آثار بهتر و بیشتر می‌شود.

در پایان این مراسم از 11 نفر از هنرمندان فعال در سطح استان تجلیل شد.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول