اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو رسمی انجمن مشاوران مدیریت ایران:

تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تضمین کننده افق توسعه کشور است

عضو رسمی انجمن مشاوران مدیریت ایران گفت: تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی رسیدن جمهوری اسلامی ایران به افق‌های توسعه پایدار در سال‌های آینده را تضمین می‌کند.

تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تضمین کننده افق توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سال 92 که با درایت و بصریت مقام معظم رهبری و با توجه به رشد و پیشرفت‌های چشمگیر ایران در سال‌های گذشته، «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامیده شده است، نیازمند شناخت بیشتر شاخصه‌های تحقق این حماسه است که باید از طرف نخبگان جامعه تبیین شود.

ایران که در مواجهه اقتصادی و سیاسی با جهان استکبار تاکنون حرکت‌های رو به جلویی از خود نشان داده است با این نامگذاری درجه اهمیت اقتصاد را در کنار سیاست در این برهه حساس به مردم جامعه معرفی می‌کند.

باید توجه داشت که در برهه کنونی با توجه به فشارهای سنگین اقتصادی و سیاسی که از جانب دشمنان نظام اسلامی وارد می‌شود، کشور در شرایط حساسی حضور دارد که خلق حماسه‌ای بزرگ نیازمند شناخت شاخصه‌های آن توسط آحاد مردم جامعه است.

نکته قابل تأملی که در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به چشم می‌خورد، کاربرد مفهوم «حماسه» در کنار مقوله سیاست و اقتصاد است، که از یک منظر به اهمیت حاکمیت بیش از پیش ادبیات حماسی در مسائل آتی سیاسی و اقتصادی کشور تأکید می‌کند و از طرفی دیگر با توجه به پیش رو بودن دو انتخابات بزرگ، یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و همچنین با عنایت به شرایط خاص اقتصادی که بر کشور حاکم است، انتظار می‌رود برای عبور از گردنه‌های دشوار اقتصادی و موفقیت در عرصه‌های سیاسی که به صورت برجسته در انتخابات ریاست جمهوری متجلی می‌شود، بار دیگر نیاز به خلق حماسه است، حماسه‌ای که تهاجم دشمنان را منتفی کرده و همراه با امید و بالندگی و شکوفایی برای ملت بزرگ ایران باشد.

برای آشنایی بیشتر با شاخصه‌های نامگذاری سال جدید، گفت‌وگوی تفصیلی با حسین متقی‌طلب، عضو رسمی انجمن مشاوران مدیریت ایران، استاد دانشگاه و مؤلف کتاب اقتصاد کار آفرین و ... در جریان بازدید از دفتر این خبرگزاری در گیلان ترتیب داده‌ایم که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانیم:

فارس: دیدگاه خود را درباره نامگذاری سال جدید «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» بیان کنید؟

-به نظر بنده نامگذاری هر سال با توجه به دید عمیق مقام معظم رهبری یک راهبرد و راهکار است که البته شعار امسال باید بیش از هر زمان دیگر جدی گرفته شود، زیرا جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلق حماسه‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی است که از یک نظر موجب تعالی ملت بزرگ ایران شده و توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کند.

در این مسیر توجه به شعار سال‌های گذشته نباید به فراموشی سپرده شود و توجه به شعار سال‌های پیش یک پیش‌نیاز برای تحقق اهداف سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

فارس:مهم‌ترین شاخصه تحقق حماسه سیاسی از دیدگاه شما چیست؟

-بارزترین شاخصه تحقق حماسه سیاسی تاثیرگذاری مستقیم بر سرنوشت سیاسی کشور در ابعاد ملی و فراملی است که مهم‌ترین آن حضور گسترده و تاثیرگذار مردم در انتخابات آینده کشور است و تکلیف شرعی هر انسان مومن و ولایت‌مدار و وظیفه‌شناس است که با حضور خود مهر تاییدی به تحقق نخستین گام در ایجاد حماسه سیاسی سال جاری به جای گذارد.

فارس: مهم‌ترین شاخصه‌های تحقق حماسه اقتصادی از دیدگاه شما چیست؟

-تحقق حماسه اقتصادی امتداد تلاش بیشتر عرصه‌های کار و حمایت از سرمایه‌های اجتماعی به منظور مقابله با تهدیدهای شوم دشمنان در این زمینه است که سال گذشته مقام معظم رهبری تاکیدات وی‍ژه‌ای در این امر داشتند و باید با برنامه‌ریزی مدون و حمایت همه‌جانبه دولتمردان در عرصه حماسه اقتصادی گام‌های موثرتری برداشته شود.

فارس: تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی چه ضرورت‌هایی دارد آیا می‌توان آن را چراغ راه آیندگان دانست؟

-به یقین تحقق و به ثمر رسیدن هر گونه فعالیت در عرصه‌های مختلف نیازمند بسترسازی‌های مناسب است و مهم‌ترین ضرورت تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی نیاز حماسه‌سازی در بدنه جامعه و مدیریت اجرایی کشور است تا با تمام وجود و مشارکت همه‌جانبه اقشار مختلف جامعه و حول یک برنامه محوری مشخص محقق شود.

از آنجا که همواره مقام معظم رهبری با روشنگری سیاست‌های آینده کشور اقدام به نامگذاری هر سال می‌کنند به طور یقین امسال با استمرار اهداف و برنامه‌های سال‌های گذشته می‌توان دستاوردهای جدیدی را در ابعاد مختلف توسعه کشور به دست آورد.

فارس: آیا رونق و حمایت از تولیدات داخلی در این راستا تاثیرگذار است؟

-توجه به خودباوری صنایع کشور در تولید محصولات بومی منطبق بر نیازهای اساسی کشور و رسیدن به باور مصرف کنندگان و حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند تحولات اساسی در چرخه اقتصادی کشور و رونق هر چه بیشتر این افراد پرتلاش عرصه مهم و عدم وابستگی به محصولات خارجی را به ارمغان داشته باشد.

فارس: نقش نخبگان در این زمینه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

-نخبگان محور اصلی برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و مذهبی و ... هستند که می‌توانند نقش موثری در تحقق آرمان‌های انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری در مسیر توسعه پایدار کشور و حفظ استقلال کشور در ابعاد ملی و بین‌المللی داشته باشند و امیدواریم در سال 92 با توجه بیشتر به نخبگان و کشف فرصت‌های جدید در این مسیر گام‌های موثری برداشته شود.

فارس: نقش دانشگاه‌ها در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

-دانشگاه‌ها به عنوان کانون اصلی نخبه‌پروری و حفظ و حراست از نخبگان و کارآفرینان جامعه محسوب می‌شوند، بنابراین داشتن هر گونه تفکر پایدار از زمان ورود به عرصه‌های دانشگاهی تا زمان فارغ‌التحصیلی یک فرصت برای کشور به شمار می‌روند و مسئولان دانشگاه‌ها متعهد به پرورش ابعاد مختلف توانمندی‌های بالقوه جوانان و استعدادیابی سرمایه‌های ملی در دانشگاه‌ها هستند که با تغییرات بسیار کمی در نگرش آموزش‌های عالی این امر نیز قابل تحقق است.

فارس: هماهنگی با ولایت در این راستا چه تاثیری دارد؟

-پیروی از ولایت علاوه بر وظیفه به عنوان تکلیف شرعی است همانگونه که در تمام عرصه‌های تاثیرگذار کشور تاکنون نگاه ولایت نگاهی عمیق و راهگشا بوده است به طور یقین در ادامه راه نیز راهگشا است.

ولایت‌پذیری در عمل باید به عنوان محور اصلی اعمال اجتماعی و سیاسی تمام آحاد ملت شریف ایران قرار گیرد تا از هر گونه خطرات احتمالی در امان بمانند و این به عنوان بخشی از سبک زندگی ایرانی باید نهادینه شود.

فارس: تحقق دو حماسه سیاسی و اقتصادی بر توطئه‌های دشمنان غربی چه تاثیری دارد؟

-به نظر بنده در 34 سال گذشته توطئه‌های دشمنان همچنان پا برجا بوده است و ملت شریف ایران با رهنمودهای ارشادی ولایت فقیه برای خنثی‌سازی تمام آنها موفق بوده و در عرصه‌های مختلف آن را اثبات کرده‌اند و با تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی می‌توان مهر تاییدی بر ادامه ناکامی‌های دشمنان انقلاب زد و رسیدن جمهوری اسلامی ایران به افق‌های توسعه پایدار را در سال‌های آینده برای این نظام مقدس تضمین کرد.

انتهای پیام/84002/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول