اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای راهبردی حزب‌الله گیلان:

حماسه اقتصادی با حماسه سیاسی محقق می‌شود

عضو شورای راهبردی حزب‌الله گیلان گفت: با وجود مسئولان صالح حماسه اقتصادی در راستای حماسه سیاسی محقق می‌شود.

حماسه اقتصادی با حماسه سیاسی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی امسال خودشان سال 92 را «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری کردند.

فلسفه نامگذاری سال‌ها با عناوین مختلف به‌ویژه در سال‌های اخیر را می‌توان جلب توجه مسئولان و مردم به ارزش‌ها، نیازها و موضوعات مهم کشور و در نقطه مقابل توجه به مشکل و چالش‌های پیش‌رو دانست.

اهمیت توجه و تبیین نامگذاری سال جاری با نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» توسط مقام معظم رهبری ما را بر آن داشت تا با برخی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی گیلان از جمله «علی‌محمد جلوه» مدرس دانشگاه، عضو شورای مطالعات و تحقیقات فرهنگی بسیج گیلان، عضو بسیج اساتید و عضو شورای راهبردی حزب‌الله استان درباره دلایل نامگذاری و وظایف مردم و مسئولان در راستای تحقق اهداف فرمایشات مقام معظم رهبری مصاحبه کرده‌ایم که در ذیل می‌خوانیم:

فارس: معنای واقعی حماسه چیست؟

- حماسه، معنای خاص، والا و الهی دارد و به هر حرکتی حماسه گفته نمی‌شود، در فتنه 88 شلوغ‌کاری‌های بسیاری رخ داد اما به آن حرکات حماسه نمی‌گویند، شهید مطهری به قیام امام حسین (ع) عنوان حماسه حسینی داد و رویدادهایی مانند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس یا حرکت خودجوش مردم گیلان در هشت دی سال 88 را می‌توان حماسه نامید و اگر فراتر از ظواهر و انتظارات جامعه عمل کنیم به مرحله حماسه می‌رسیم.

فارس: از دیدگاه اسلامی حماسه چه نتایجی دارد؟

- در نگاه میانی، حماسه موجب مأیوس شدن کفار می‌شود، حماسه حسینی کفار و مشرکان را عصبانی کرد و دفاع مقدس نیز موجب عصبانیت دشمنان شد. 

طبق فرموده قرآن کریم در تمام کارها باید هدف ما به عصبانیت رساندن کفار و مشرکان باشد و تمام اقدام‌ها در جهتی باشد که استکبار، صهیونیسم بین‌الملل، منافقان، بهائیت و وهابیت را مورد هدف قرار دهیم.

فارس: فلسفه نامگذاری امسال به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» چیست؟

- مقام معظم رهبری، رهبر و امام جامعه هستند و باید جامعه را رهبری کنند و ایشان در 24 سال اخیر وظیفه خود را به بهترین نحو مطلوب انجام داده‌اند، در حالی که بسیاری از مشکلات دوران رهبری ایشان در دوران حضرت امام (ره) وجود نداشت و ایشان در راستای رهبری جامعه اقدام‌هایی انجام می‌دهند که از جمله آن نامگذاری سال‌هاست که کاملاً راهبردی است و باید توسط مسئولان و مردم به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد.

فارس: چگونه می‌توان انتظارات رهبری درباره نامگذاری سال‌های اخیر را محقق کرد؟

-اگر هر ساله منویات مقام معظم رهبری درباره نامگذاری سال‌ها توسط مردم و مسئولان به طور کامل مورد توجه قرار می‌گرفت بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی جامعه به وجود نمی‌آمد و اتفاق‌های بسیار خوبی رخ می‌داد.

فارس: چرا مقام معظم رهبری امسال به موضوع «حماسه سیاسی» تاکید کرده‌اند؟

- مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به موضوع انتخابات توجه داشتند، اما حوزه دید ایشان بسیار وسیع‌تر از برگزاری انتخابات است و ایشان اهداف و آرمان‌های بزرگی را می‌بینند.

فارس: نگاه حقیقی و درست به موضوع «حماسه سیاسی» باید چگونه باشد؟

- در موضوع حماسه سیاسی باید افق دیدمان را وسیع‌تر کنیم حتی اگر در عرصه انتخابات ریاست جمهوری فردی کاملاً انقلابی، ولایی، سالم و پاک انتخاب شود که سابقه دزدی، فساد اخلاقی و اقتصادی نیز نداشته باشد، هنوز در میانه راه رسیدن به هدف اصلی موضوع حماسه سیاسی هستیم.

باید منظور مقام معظم رهبری از حماسه سیاسی را به درستی درک کرد و دانست که هدف نهایی حماسه سیاسی اجرا شدن کامل دستورات قرآن کریم در جامعه اسلامی است.

در سال حماسه سیاسی با تلاش مضاعف و انجام درست وظایف باید تلاش کنیم تا امسال سال ظهور امام زمان (عج) باشد و این اوج اهداف حماسه سیاسی است.

فارس: رسیدن به اهداف «حماسه سیاسی» نیازمند چه لوازمی است؟

- حماسه سیاسی لوازمی دارد که مهم‌ترین آن‌ها بصیرت، وحدت، اتحاد و همدلی حول محور ولایت است.

ولایت موجب اقتدار نظام اسلامی و یاس و ناامیدی دشمنان و کفار می‌شود و باید دانست که تنها با ولایت است که می‌توان حماسه آفرید و حضرت فاطمه زهرا (س) این موضوع را به اثبات رساندند و حماسه آفریدند، اما مردم آن دوران به دلیل اینکه بصیرت و شناخت کافی نسبت به ایشان نداشتند قدرشناس نبودند و در حماسه سیاسی ایشان شرکت نکردند. برای اینکه در فتنه‌های آینده مانند برخی افراد بی‌بصیرت کور نشویم، باید در حماسه سیاسی دارای بصیرت باشیم.

فارس: در سال «حماسه سیاسی» وظیفه مسئولان و مردم چیست؟

- اگر مسئولان ما واقعاً از جنس مردم و شریک درد و شادی آنها باشند، حماسه اقتصادی در راستای حماسه سیاسی محقق می‌شود.

اگر مسئولی نگاهی مانند نگاه رسول اکرم (ص) داشته باشد، نمی‌خواهد مردم در فقر، بیماری، گرسنگی، بیکاری و ... باشند، زیرا درد مردم را درد خودش می‌داند.

اگر حماسه سیاسی درست اجرا شود و مسئولان صالح بر رأس امور بیایند حماسه اقتصادی نیز رخ می‌دهد و بسیاری از مشکلات از بین می‌رود.

فارس: تحقق حماسه در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیازمند چه راهکاری است؟

- اگر در دولت‌های سازندگی و اصلاحات مسئولان صالحی بر رأس امور بودند دشمن در عرصه فرهنگ و اندیشه این مقدار پیش‌روی نمی‌کرد و باید مسئولان اهل حماسه در رأس امور باشند.

امروز در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیاز به حماسه و جهاد داریم و اگر در عرصه حماسه سیاسی به درستی عمل کنیم در عرصه حماسه اقتصادی و فرهنگی نیز به نمره موفقیت‌آمیزی می‌رسیم.

-----------------------------

گفت‌وگو از حمید رازی‌زاده

-----------------------------

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول