اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت یک ‌سال

پروژه‌های مهر ماندگار ناماندگار ماندند

بعد از گذشت یک سال از مطرح شدن پروژه‌های متنوع مهر ماندگار از سوی دولت احمدی‌نژاد این پروژه‌ها لقب ناماندگار پیدا کرده و همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

پروژه‌های مهر ماندگار ناماندگار ماندند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی که در ابتدای مطرح شدن این پروژه‌ها استاندار سابق و معاون عمرانی پیشین اردبیل با آب و تاب هر دو هفته یک‌بار خبر از افزایش پروژه‌های مهر ماندگار اردبیل تا 100 پروژه را دادند و هر دو هفته یک‌بار نیز در این زمینه برای پیگیری پروژه‌ها جلساتی برگزار می‌شد اما در نیمه دوم سال این پروژه‌ها به بایگانی خاطرات سپرده شد تا اینکه اخیراً معاون عمرانی استاندار اردبیل 100 پروژه مصوب مهر ماندگار را 27 طرح اعلام کرد که اجرای آنها نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

به گفته کمال‌الدین میرجعفریان هفت طرح در حوزه راه و شهرسازی، هشت طرح در بخش آب منطقه‌ای، یک طرح در حوزه آب و فاضلاب شهری، دو طرح صنعت، معدن و تجارت، دو طرح در حوزه شرکت گاز و چهار طرح دانشگاه علوم پزشکی از جمله طرح‌های مهر ماندگار استان هستند.

وی افزود: یک طرح محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران، یک طرح بنیاد شهید و یک طرح میراث فرهنگی نیز از دیگر طرح‌های مهر ماندگار استان اردبیل است که جمعاً 27 طرح را شامل می‌شود.

میرجعفریان تصریح کرد: هر یک از این طرح‌ها شامل زیرمجموعه‌ها و ریز پروژه‌هایی هستند که در قالب پروژه‌های مهر ماندگار اجرایی شده و در حال اجرا هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: تعدادی از طرح‌های مهر ماندگار استان به بهره‌برداری رسیده و قسمت دیگری از این طرح‌ها با 50 الی 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود طرح‌های مهر ماندگاری که به لحاظ زیرساختی در اقتصاد و عمران استان تاثیرگذار هستند در اولویت قرار گرفته و به زودی تکمیل شوند.

اما در این زمینه تعدادی از نمایندگان استان نیز اخیراً در واکنش به متوقف بودن پروژه‌های مهر ماندگار و بی‌سرانجام بودن آنها تذکر جدی به برخی مسئولان استانی دادند و نارضایتی مردم را از اجرا نشدن این پروژه‌ها و وعده‌های بی‌سرانجام اعلام کردند.

گویی به نظر می‌رسد دولت در سال‌های پایانی عمر خود مهر ماندگار را نیز از جمله شعارها و هدف‌گذاری‌هایی برای خود قرار داده که روی آن هیچ تحلیل و بررسی صورت نگرفته بود چرا که در این یک سال هیچ پروژه‌ای از مهر ماندگار استان نظیر سد کوثر، پایاب سد مشگین،‌ سد بفرآجرد، بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد، راه‌آهن، چهار خطه اردبیل ـ سرچم و ده‌ها پروژه بی‌سرانجام به نتیجه نرسیده و تنها روی کاغذ و قلم می‌توان نام و نشانی از آنها را جستجو کرد.

خبرگزاری فارس تلاش می‌کند تا با بررسی همه‌جانبه پروژه‌های مهر ماندگار در گزارش‌های دنباله‌دار نحوه طرح، به سرانجام رسیدن و ناکام بودن پروژه‌های مهر ماندگار در استان اردبیل را اطلاع‌رسانی کند.

انتهای پیام/62001/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول