اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های مهر ماندگار

کمیته راه‌اندازی پروژه‌های مهر ماندگار کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسئولانی که در این استان پروژه مهر ماندگار دارند درخواست کرد تا کمیته راه‌اندازی پروژه‌های مهر ماندگار برای تسریع در روند ساخت آن‌ها ایجاد شود.

کمیته راه‌اندازی پروژه‌های مهر ماندگار کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کورش امیدی‌پور صبح امروز در نشست پیگیری پروژه‌های مهر ماندگار استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران دستگاه‌های بهره‌بردار برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه ورزش و برای پروژه‌های مهر ماندگار این استان که تنها یک استادیوم 15 هزاری نفری است 100 درصد اعتبارات آن تخصیص داده شده است.

وی به پروژه‌های آبرسانی این استان که در زمره پروژه‌های مهر ماندگار قرار دارند اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی دشت دهدشت غربی و آبرسانی شهر لیکک هر کدام به ترتیب 57.2 درصد و 66 درصد کل اعتبارات آن‌ها تخصیص داده شده است.

این مسئول در ادامه به یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ مهر ماندگار استان کهگیلویه و بویراحمد و میزان اعتبارات تخصیصی آن پرداخت و گفت: آن‌گونه که از وزارتخانه راه و شهرسازی به ما ابلاغ شده صد درصد اعتبارات آن تخصیص یافته است. «گفتنی است در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد داشت این رقم نه صد درصد بلکه 68 درصد است».

مسئول ارشد امور عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از پروژه‌های بهداشتی مهر ماندگار این استان را بیمارستان شهید بهشتی گچساران معرفی کرد که هم اکنون 92.2 درصد اعتبارات ساخت آن تخصیص یافته است.

وی از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار و وضعیت تکمیل و اعتبارات تخصیصی به آن‌ها یاد کرد و گفت: به مرکز قلب بیمارستان امام سجاد یاسوج دو میلیارد تومان اختصاص یافته و مراکز بهداشتی لوداب و چرام و زایشگاه امام سجاد تا پایان فروردین‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

امیدی‌پور از لزوم راه‌اندازی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بهره‌برداری از پروژه‌های مهر ماندگار در سطح این استان خبر داد و گفت: باید به گونه‌ای در کارها تسریع شود تا در سه ماهه نخست سال 92 تعداد زیادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی با ذکر این هشدار که دستگاه‌ها نمی‌توانند کوچکترین دخل و تصرفی در اعتبارات تخصیصی برای این پروژه‌ها و جا به جایی آن‌ها داشته باشند، افزود: سعی خواهیم کرد اوراق بهادار به جای پول به پیمانکاران داده شود که سود آن را نیز خواهند گرفت و در سیستم بانکی در قبال این اوراق به آن‌ها وام نیز داده می‌شود تا بتوانند با پول نقد پروژه‌های خود را تکمیل کنند. 

این مسئول ارشد اجرایی در حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به لزوم جدیت در انجام کارها توسط پیمانکاران تذکر داد و افزود: در حوزه راه باید به گونه‌ای هدف‌گذاری شود که حداقل 30 کیلومتر از پروژه‌های 4 خطه ما تا پایان خردادماه جاری به بهره‌برداری برسند.

وی با انتقاد از وضعیت ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی شهر یاسوج گفت: پیمانکار این پروژه سهل‌انگاری می‌کند چرا که بیش از همه پروژه‌های مهر ماندگار اعتبارات آن تخصیص یافته و صبر و تحمل ما در این مورد اندازه‌ای دارد.

امیدی‌پور با اشاره به این‌که اعتبارات خوبی در سال جاری برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص یافته، متذکر شد: چون مدت زمان جذب اعتبارات کم است و تا 31 تیر ماه بیشتر نیست باید این اعتبارات به زودی جذب شوند.

این مسئول، استان را از نظر آسفالت و شن و ماسه بی‌نیاز دانست و گفت: به همین خاطر پیمانکاران نگران آسفالت برای تکمیل پروژه‌ها نباشند.

انتهای پیام/2571/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول