اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراب:

نوشتن دستور در گوشه‌ کاغذ برای پروژه پول نمی‌شود

فرماندار سراب با بیان اینکه صرف نوشتن دستوری در گوشه کاغذ برای پروژه‌ای پول نمی‌شود، گفت: پس از گذشت سه ماه از کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی باند دوم قطعه دوم بزرگراه سراب ـ بستان‌آباد اجرای این پروژه به پیمانکار ابلاغ نشده است.

نوشتن دستور در گوشه‌ کاغذ برای پروژه پول نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، مسعود سعادتی بعد از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی عملیات اجرایی احداث ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی  مهربان با 10 میلیارد ریال هزینه پیش‌بینی با اشاره وظیفه و رسالت مسئولان در قبال خون شهداء اظهار کرد: ما هر چه داریم به برکت مجاهدت شهدای عزیز و تلاش افرادی است که خود را وقف به خلق کرده‌اند.

فرماندار سراب با تبریک به اهالی مهربان به خاطر تحقق آرزوی دیرینه‌شان در آغاز عملیات اجرایی نوسازی ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان اظهار امیدواری کرد، این پروژه در مدت زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد.

سعادتی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه مالی و بودجه‌های عمرانی کشور در سال 91 اظهار کرد: سال 91 برای بودجه‌های مالی و عمرانی کشور به خاطر شرایط و توطئه‌های دشمنان،  سال مناسبی نبود و میزان تخصیص بودجه پروژه‌ها  در کل کشور بسیار ناچیز بود و میزان تخصیص بودجه‌های عمرانی شهرستان سراب در سال 91 حدود 18 درصد است که در واقع چیزی نزدیک به صفر است.

فرماندار سراب افزود: با وجود تمام مسائل، مشکلات و محدودیت‌ها تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و عملیاتی شدن نوسازی ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان حاصل این تلاش‌هاست که از نماینده شهرستان سراب، بخشدار و امام جمعه مهربان که پیگیر موضوع بودند و همچنین دکتر بایرامی و دکتر یعقوبی تشکر و قدردانی می‌کنم.

سعادتی افزود: برای تامین منابع مالی اجرای نوسازی ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان یک فرمول سه گزینه‌ای پیش‌بینی شده است که انشاء الله اعتبارات ملی این پروژه را  خانم بهمنی پیگیری خواهند کرد.

فرماندار سراب افزود: با وجود محدودیت‌ها و تنگناها تلاش‌های بسیاری برای اجرای پروژه‌ها در شهرستان سراب صورت گرفته است و  در آب شرب روستایی برای اجرای  پروژه‌ها بدون آنکه ریالی به پیمانکار داده شود حدود  10 میلیارد ریال هزینه شده است که جا دارد از زحمات مدیرعامل آب و فاضلاب  روستائی استان در این ‌رابطه قدردانی شود.

سعادتی افزود: انصافاً خانم بهمنی پیگیر هستند ولی مکانیسم کارها پیچیده است و در سایه تلاش ایشان و پیگیری دکتر یعقوبی ، دکتر بایرامی و بخشدار مهربان، شبانه‌روزی کردن مرکز بهداشتی و درمانی شربیان روند مطلوبی را طی کرده است و به تصویب رسیده است ولی باید در نظر داشت که شبانه روزی شده یک مرکز بهداشتی و درمانی نیازمند اصلاح  چارت است که در اختیارات معاونت منابع نیروی  انسانی ریاست جمهوری می باشد که انشاء الله با پی‌گیری خانم بهمنی‌ به نتیجه برسد.

فرماندار سراب افزود: در مورد برخی پروژه‌ها در روی کاغذ برخی چیزها تصویب می‌شود و اخیراً در یک مورد گفتتد که از محل اعتبارات ملی اعتبار اختصاص یافته است و دستور وزیر را دارد  و بعد از پیگیرها معلوم شد که نوشته‌اند از بودجه شهرستان  100 میلیون تومان اختصاص یابد و این در حالی است که بودجه شهرستان محدود است و اگر قرار است از بودجه شهرستان اعتباری به پروژه‌ای داده شود که نیاز به این همه نامه‌نگاری نیست.

با وجود کلنگ‌زنی قطعه دوم بزرگراه سراب ـ بستان آباد به پیمانکار ابلاغ نشده است

سعادتی در مورد روند اجرایی بخشی از پروژه بزرگراه سراب ـ بستان آباد که کلنگ‌زنی هم شده است،  اظهار کرد: با وجود  کلنگ‌زنی، باند دوم قطعه دوم بزرگراه سراب ـ بستان‌آباد اجرای این پروژه به پیمانکار ابلاغ نشده است و این‌ها از جمله مواردی است که با تعامل و اطلاع رسانی به موقع باید به نتیجه برسد و دستوری که برخی وقت‌ها وزیر می‌دهد باید با پیگیری تبدیل به عدد و رقم شود ، چرا که تا وقتی تبدیل به عدد و رقم نشود در حد کاغذ باقی می‌ماند.

فرماندار سراب افزود: در مورد شهرک صنعتی سراب، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گفته‌اند که 500 میلیون تومان اعتبار داده‌اند در حالی که نوشتن 500 میلیون تومان درگوشه یک کاغذ پول نمی‌شود و باید محل، ردیف و دستگاه پرداخت کننده 500 میلیون تومان مشخص شود، که اگر از محل اعتبارات استانی است در استان باید تصویب شود و  اگر از محل اعتبارات ملی است باید این پول به حساب شهرک‌های صنعتی واریز شود،  وگرنه به صرف نوشتن یک دستور در  گوشه یک نامه  توسط معاون وزیر  پولی به‌دست نمی‌آید.

سعادتی افزود: این مواردی است که باید پیگیری شود، چرا که  ما هم بر اساس وعده‌های داده شده به مردم وعده می‌دهیم و برای مردم توقع ایجاد می‌شود و زمانی که این وعده‌ها تحقق نمی‌یابد مردم احساس می‌کنند که کم‌کاری صورت گرفته است.

فرماندار سراب تصریح کرد: قطعاً در جایی که  اعتباری داده می‌شود پیگیری می‌کنیم تا تخصیص یابد و با توجه شرایط موجود امسال هر کس بیشتر رایزنی کند بیشتر پیگیری کند و بیشتر نظر مساعد را جلب کند از منابع محدود اعتبارات مناسبی را جذب خواهد کرد.

انتهای پیام/60002/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول