اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه عملیابی لشکر 28 پیاده کردستان:

ارتش ایران در خط رهبری حرکت می‌کند

فرمانده قرارگاه عملیابی لشکر 28 پیاده کردستان با اشاره به نقش ارتش در خنثی‌کردن توطئه‌های نظامی دشمنان، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط ولایت و رهبری حرکت می‌کند.

ارتش ایران در خط رهبری حرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر سیروس رزمگیر ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در سنندج اظهار داشت: ارتش در دوران دفاع مقدس و در مجموع در بعد پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری در دفاع از میهن اسلامی داشته است و اکنون نیز با تمام توان در این مسیر همت می‌گمارد.

وی به پیشرفت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابعاد تولید تجهیزات و ادوات دفاعی و نظامی اشاره کرد و تمامی دستاوردهای امروز ارتش را مدیون تلاش و همت نیروهای ولایی آن دانست.

رزمگیر اظهار کرد: با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب ارتش در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی و خوداتکایی رسیده و با رصد کامل مولفه‌های رزمی دشمن و تکیه بر تجربیات هشت سال دفاع مقدس آماده پاسخگویی به هر نوع تهدیدی از سوی دشمنان است.

وی حفاظت از نظام و مرزهای کشور را مهم‌ترین وظیفه ارتش نام برد و گفت: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای دفع تجاوز و حراست از مرزهای کشور تمام توان خود را برای مقابله با هجمه‌های دشمنان بکار بستند.

به گفته وی، هشت سال جنگ تحمیلی در حقیقت نمایشگاه ارزشمندی برای نشان دادن اقتدار و عظمت نیروهای ارتش ایران به دوستان و دشمنان این نظام الهی بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان تصریح کرد: انجام 309 عملیات افندی و پدافندی شامل 155 عملیات به صورت مجزا و 154 عملیات مشترک و صدها رزمایش تیپی و غیره در کارنامه ارتش جمهوری اسلامی می‌درخشد.

رزمگیر تقدیم بیش از 48 هزار شهید، 200 هزار جانباز و 35 هزار آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس را از بزرگترین افتخارات ارتش جمهوری اسلامی دانست و افزود: لشکر 28 پیاده نیز در طول جنگ تحمیلی 3 هزار و 144 شهید و بیش از 13 هزار جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی تصریح کرد: با گذشت بیش از 24 سال از جنگ تحمیلی فرماندهان و نیروهای جان بر کف ارتش ایران در قالب قرارگاه‌ها و تیپ‌ها در زمینه پاک‌سازی مناطق آلوده به مین، کشف اجساد بجا مانده از شهدای جنگ تحمیلی، ساخت تجهیزات مختلف جنگی و شرکت در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

رزمگیر خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز نیز با آمادگی کامل پا در رکاب و گوش به فرمان ولایت برای دفاع از تمامیت ارزی آماده حضور در هر میدانی است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تغییر ساختار جدید نیروی زمینی اظهار کرد: این طرح پس از سال‌ها مطالعه و بهره‌گیری از تجربیات جنگ 8 ساله ایران و عراق و جنگ‌های اخیر در منطقه با نام مبارک حضرت ثامن‌الائمه(ع) به منظور ایجاد تحول در ساختار و سازمان و مقابله موثر با تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمنان با در نظر گرفتن چابکی و چالاکی یگان‌ها و ارتقا سطح آمادگی رزمی، ایجاد تسهیلات لازم در امر فرماندهی و کنترل یگان‌های نیروی زمینی تهیه و به تأیید و تصویب مقام معظم فرماندهی کل‌قوا رسید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان به اجرای سه مرحله‌ای این طرح در استان کردستان اشاره و اضافه کرد: مرحله نخست اجرای این طرح در سوم خرداد ماه سال گذشته تیپ2 سقز پس از دریافت یگان‌های لازم و تقویت ساختار و سازمان آن به نحوی که بتواند ماموریت‌های رزمی را بدون اتکا به رده بالا و به صورت خودکامی اجرا نماید به عنوان تیپ 228 مستقل شهید سرلشکر ابراهیم‌ ثابت در شاه‌راه ارتباطی غرب کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته رزمگیر، مرحله دوم طرح نیز در پایان سال 90 و همزمان با عید سعید قربان در سطح نیروی زمینی اجرا و در این مرحله تیپ 3 مریوان به عنوان تیپ 328 شهید سرلشکر رسول عبادت در منطقه حساس مریوان و مبادی ورودی باشماق مستقر شد.

وی تصریح کرد: مرحله سوم طرح نیز امروز همزمان با میلاد مسعود امام حسن(ع) اجرایی شده و با اختصاص یگان‌های پشتیبانی و با توان رزمی بالاتری فعالیت‌ خود را آغاز می‌کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان با بیان اینکه همزمان با اجرای این طرح، لشکر 28 نیز به قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان تغییر ماهیت داد افزود: این قرارگاه ضمن نظارت اطلاعاتی، عملیاتی و تحت کنترل گرفتن تیپ 128 سنندج، تیپ 228 سقز، تیپ 328 مریوان و تیپ 71 پیاده مکانیزه واقع در پادگان ابوذر سرپل زهاب استان کرمانشاه در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و برقراری امنیت تلاش می‌کند.

رزم‌گیر با بیان اینکه برنامه‌های هفته نیروی زمینی از 21 فروردین ماه آغاز و تا 29 فروردین ادامه دارد، اظهار کرد: برنامه های هفته ارتش در سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر است.

به گفته وی، برگزاری مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی، همایش پیاده روی خانوادگی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان مراسم دعای کمیل و اجرای ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از برنامه‌های فرهنگی لشکر 28 پیاده کردستان است.

به گفته فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، برگزاری محافل انس با قرآن، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، غبارروبی مزار شهدا و برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح از برنامه های دیگر قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان در این هفته است.

به گفته وی، مراسم رژه نیروهای مسلح استان کردستان با حضور یگان‌های موتوری و پیاده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان، سپاه بیت المقدس، نیروهای انتظامی و بسیجیان به صورت همزمان در سه شهرستان سنندج،  سقز و مریوان کردستان برگزار می‌شود.

وی به دستاوردهای لشکر 28 پیاده کردستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ساخت گلوله درآور توپ 128 میلیمتری، طراحی و تجهیز موتورسیکلت‌های چهار چرخ به تیربار و طرح تولید انرژی از طریق راه رفتن از مهم‌ترین دستاوردهای این یگان است.

مراسم اصلی روز ارتش ساعت 8:30 دقیقه صبح روز 29 فروردین ماه سال‌جاری در چهار راه حاجی آباد سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/79002/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول