اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک:

شهدای گمنام برگ زرینی بر تاریخ آبیک افزودند

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک گفت: شهدای گمنام دوران دفاع مقدس برگ زرین دیگری را بر تاریخ شهرستان آبیک افزودند.

شهدای گمنام برگ زرینی بر تاریخ آبیک افزودند

رضا اسفندیاری در حاشیه مراسم تشییع دو شهید گمنام به خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: مراسم استقبال از شهدای گمنام یادگار ماندگاری است که در تاریخ شهرستان آبیک ثبت می‌شود و مردم با حضور گسترده و بی‌نظیر در این مراسم، دین خود را به شهدا ادا کردند.

وی افزود: تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در شهر آبیک توفیق و افتخاری بزرگ برای مردم این شهر محسوب می‌شود چراکه از زمان خاکسپاری شهدای گمنام در شهرستان‌ها و استان‌ها نزدیک به 15 سال است که مردم آبیک منتظر چنین روزی بودند.

این مسئول ادامه داد: برای تشییع شهدای گمنام سال‌هاست که مسئولان شهرستان آبیک پیگیر این موضوع بودند و شش مکان یعنی میدان مادر، جاده سلامت، شهرک مهر، تپه سبز، اتوبان آبیک و بوستان شهید رجایی پیش‌بینی شد که در نهایت مسئولان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بوستان شهید رجایی را تأیید کرده و به تصویب نهایی رساندند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک تصریح کرد: در خصوص تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در بوستان شهید رجایی، هیئت‌های مختلف، روحانیون، خانواده‌های معزز شهدا و پیشکسوتان بسیجی نیز پیشنهاد داده بودند که البته فضای این بوستان به لحاظ داشتن موقعیت مناسب و تراکم جمعیتی و فضای مورد نظر، بهترین مکان برای تدفین شهدا بود که شهرداری آبیک برای این امر پنج هزار و 300 متر مربع در نظر گرفته است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرداری آبیک در آینده‌ای نزدیک، المانی زیبا، آبرومندانه و در شأن شهدا را برای شهدای گمنام طراحی و نصب کند تا زیارتگاه چشم‌نوازی برای مردم شهر آبیک باشد چراکه شهدا به اندازه کافی مظلوم هستند و نباید بیش از این مظلوم واقع شوند.

وی اضافه کرد: مردم شهرستان آبیک با اشتیاق زایدالوصفی پیگیر تشییع شهدای گمنام بودند که امروز به آرزویشان رسیدند.

این مسئول اذعان داشت: وجود شهدا آثار و برکات بسیاری را برای مردم به ویژه جوانان دارند چرا که جوانان ادامه‌دهنده راه شهدا بوده و هستند و ارتباط و علقه خاصی با شهدا دارند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک بیان کرد: شهدای گمنام به فرمایش امام راحل به مادرشان حضرت زهرا (س) اقتدا کرده‌اند بنابر این شهدا هر قدر گمنام باشند، صفا و خلوصشان بیشتر است.

اسفندیاری اضافه کرد: سالی که با میزبانی، حضور و استقبال شهدای گمنام آغاز شود، سالی پربرکت برای مردم شهرستان آبیک خواهد بود.

وی گفت: وجود شهدای گمنام در بوستان شهید رجایی می‌تواند کانونی برای دوری از جرم و گناه باشد چراکه شهدا ناظر بر اعمال ما هستند.

این مسئول ادامه داد: تشییع شهدای گمنام در بوستان شهید رجایی سبب می‌شود هر قشری برای زیارت شهدا به این بوستان مراجعه کند بنابر این مطلوب است مردم جایگاه و حرمت شهدا را حفظ کنند و مانند همیشه پاسدار خون شهدا باشند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک یادآور شد: این دو شهید گمنام از 176 شهیدی است که در اسفند ماه سال گذشته از شلمچه تفحص شده بود.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: شهدا گل‌هایی بودند که از سوی باغبانشان یعنی خدای متعال انتخاب و چیده شده بودند.

وی ادامه داد: شهدا به راحتی مقام و جایگاه والای خود را به دست نیاورده‌اند بلکه زحمت و زجر کشیده‌اند و با کنترل نفس، کسب تقوای الهی و از خودگذشتگی به مقام عالی دست یافتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم به مقامی که شهدا رسیده‌اند دست یابیم باید به شهدا تمسک کرده و راهشان را ادامه دهیم چرا که راه رسیدن به خدای متعال، انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) هستند و راه رسیدن به انبیاء و امامان اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) شهدا هستند چراکه از ما به آنان نزدیک‌تر هستند.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول