اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب شهادت حضرت زهرا (س)

آیین وداع با شهدای گمنام در جیرفت برگزار شد+تصاویر

در شب شهادت حضرت زهرا (س) آیین وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس در حسینیه شهدا شهر جیرفت برگزار شد.

آیین وداع با شهدای گمنام در جیرفت برگزار شد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، در شب شهادت حضرت زهرا (س) آیین وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواد‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در حسینیه شهدا شهر جیرفت برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهر جیرفت اظهار داشت: دید تشیع به دلیل قداست و نگاه به امامت بالا می‌رود و این بحث اعتقادی است، فرق تشیع و تسنن در نگاه به مدیریت جامعه است.

وی افزود: در نگاه تشیع اصول دین فعل یا صفت خدا و فروع دین فعل مکلف است، نماز با همه تأکیدی که بر آن شده در فروع دین قرار گرفته است، نبوت، امامت و معاد فعل خدا هستند وقتی امامت فعل خدا باشد امام به وسیله خدا و به اذن خدا انتخاب می‌شود.

علیدادی تصریح کرد: در نگاه اهل سنت مدیریت جامعه فعل مکلف است، لذا در فروع دین قرار دارد و انتخاباتی است و دیگر عصمت شرط  نیست و خلیفه با رأی اکثریت مردم انتخاب می‌شود، تشییع امامت را در ادامه رسالت و فعل خدا می‌داند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شهید ولایت و امامت است و امامت در نگاه ما اعتقادی است، خاطر نشان کرد: در بین عبادات ما نماز ویژه است و تأکید بر نماز در آیات متعدد است، نماز ارتباط شخص با خدا است و هدایت به راه مستقیم است.

امام جمعه کیش اظهار داشت: تمام تلاش‌هایی که سلسله انبیا و به دنبال آن ائمه اولیا الهی و مردان حق در طول تاریخ داشته‌اند برای این بوده که در صراط مستقیم به لحاظ اخلاقی، سیاسی، عبادی، حرکت کنیم، اگر به زندگی انبیاء الهی در طول تاریخ توجه کنیم، بحث حفظ صراط مستقیم الهی است.

علیدادی اذعان داشت: حضرت زهرا (س) تمام همتش در دوران رسالت، ولایت و امامت این بود که در صراط مستقیم حرکت کنیم، آنچه در شهادت ائمه می‌بینیم حساسیت دفاع از راه راست است، یعنی جامعه دچار کجروی‌ها نشود.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در روزهای سخت رسالت در کنار پدر بود و بعد از رحلت پدر از ولایت و امامت دفاع می‌کند و دفاع حضرت فاطمه (س) از حضرت علی (ع) یک دفاع احساسی نیست، اعتقادی است.

علیدادی بیان داشت: حضرت علی (ع) امام الهی است، وقتی اعتقاد این است، حضرت زهرا (س) در فراز و نشیب‌ها بعد از رحلت پدر مدافع امامت و ولایت است و در این راه جان می‌دهد، شهدایی که در محضر آن‌ها هستیم، شهدایی هستند که از ارزش‌ها دفاع کردند تا جامعه در صراط مستقیم حرکت کند.

به گزارش فارس، پیکر مطهر دو شهید بزرگوار، امروز همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محل سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/80002/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول